Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Когато работата е на второ място: Добре дошли в ерата на "момичето-охлюв"

Какво означава да си "момиче-охлюв"? Снимка: iStock
Какво означава да си "момиче-охлюв"?

"Горещата новина от тази седмица - шефката в мен умря и ерата ми на "момиче-охлюв" започва!".

Думите са на Сиена Лъдби и са публикувани в онлайн изданието Fashion Journal, а Лъдби отначало дори няма представа колко много читателки ще се идентифицират с написаното. Както много други момичета, и тя е отраснала с образа на жената-кариеристка.

Попкултурни хитове като "Професия блондинка", "Мис Таен агент" и "Дяволът носи Прада" са ѝ внушили, че трябва да гони успеха на всяка цена, дори и с компромиси в личния живот и грижите за себе си.

В един момент на Лъдби ѝ писва и тя решава да стане "момиче-охлюв" - момиче, което живее на бавни обороти и не бърза за никъде.

Сиена усеща, че преследването на кариера я прави тревожна и изсмуква щастието от нея, затова забавя темпото, движи се със скорост, която на нея ѝ харесва, и, както сама се шегува, е "пони, което може да изпълнява само един номер".

"Готова съм да споделя живота на "момиче-охлюв" с всяка от вас", пише още тя. А след статията ѝ се намират достатъчно млади жени, които изповядват същата философия, но не са намирали правилните думи, за да я опишат.

Така потребителки в Instagram и TikTok започват да споделят своето ежедневие като "момичета-охлюви".

Постовете им показват, че работата за тях е второстепенно занимание, а снимките и клиповете им са изпълнени с разходки из природата, бавно пиене на чай или кафе, грижа за кожата и следобедни дремки.

Главната редакторка на изданието, в което Лъдби пише - Маги Жу - също признава в профила си в TikTok, че е "момиче-охлюв".

Тя коментира, че терминът може да означава различни неща за различните жени, но в основата си съдържа едно и също - да забавим темпото и да сме по-мили към самите себе си. По мнение на Жу стресът е най-голямата причина младите жени да предпочитат да се превърнат в "момичета-охлюви".

"Всичко опира до бърнаут. Момичетата се питат дали не се закопават сами и то без конкретна причина", добавя редакторката.

Видеото на Жу има над 35 хил. гледания и предимно положителни отзиви под него. А според Мишел Кинг, бивш висш мениджър от Netflix, стига дори по-далеч и определя натиска към жените да преследват кариерни върхове като мизогиния.

В имейл до Business Insider Кинг посочва, че често на работното си място жените са принуждавани да се държат като мъже, за да успеят. "Идеята, че жените трябва да променят себе си, за да се състезават с мъжете на работното си място, е по своята същност мизогиния", отбелязва тя.

Някои специалисти обаче са на мнение, че трендове като "момичето-охлюв" се появяват, защото Поколението Z не може да се справи със стреса.

Сузи Уелч, професор по бизнес развитие към Нюйоркския университет, казва за Business Insider, че по нейно наблюдение младите изпитват тревожност всеки път, в който трябва да вземат решение.

Затова всячески избягват този момент и изобретяват тенденции като "момичето-охлюв".

В резултат, продължава Уелч, Поколението Z отхвърля образи като този на жената-шеф.

Тя е категорична - времето ще реши доколко "момичетата-охлюви" са прави и дали занапред няма да им се наложи отново да променят нагласите си към кариерното израстване.



 

Най-четените