Ако има едно нещо, което може да предположим за Куентин Тарантино и без да сме го срещали лично, то е, че всеки разговор с него винаги опира да снимането на филми. Всъщност, трудно е да си представим, че режисьорът може да говори за друго.
На същото мнение е и изпълнителката Фиона Епъл, която през 90-те е близка с Тарантино покрай бившия си приятел - режисьорa Пол Томас Андерсън. Тримата често излизат заедно, пият и се забавляват в голяма компания, като рядко остават сами.
Една вечер обаче Тарантино решава да покани само Фиона и Пол в частното си кино, за да гледат филми. Певицата отива дрогирана с мисълта, че цяла вечер ще гледа в екрана, но се случва нещо различно - превръща се в слушател на Куентин и Андерсън, които през цялото време не спират да обсъждат собствените си филми да и да си правят взаимни комплименти.
Раздразнението на Фиона е толкова силно, че се превръща в основен фактор за решението ѝ да откаже дрогата завинаги.
"Всеки зависим трябва да бъде заключен в частен киносалон с Куентин Тарантино и Пол Томас Андерсън, докато е на кока, и няма посегне повече към дрогата", шегува се изпълнителката пред сп. The New Yorker.
Години след тази случка тя запазва топли отношения с Тарантино. Двамата винаги могат да си говорят за развлекателната индустрия и за старите времена и между тях да няма лоши чувства. Нещо, което изпълнителката не може да каже за редките си контакти с бившата си половинка Пол Томас Андерсън.
Връщайки се назад във времето, Фиона си дава сметка, че връзката им е била токсична, но в младостта си са толкова обсебени един от друг, че не обръщали внимание как не си подхождат.
Андерсън и Епъл се запознават през лятото на 1997 г. Тогава тя на 20 г. и се снима за корицата на списание Rolling Stone, а той на 27 г. - прохождащ, но познат режисьор, който може да си позволи да нахлуе на частна фотосесия. Фиона го забелязва и тръгва към него, а той я посреща с думите "Пушиш ли трева?".
"Спомням си, че веднага го поканих да дойде с мен на Хаваите, а той ме последва импулсивно. Така се роди нашата любов", разказва Епъл.
Режисьорът и певицата се превръщат в знакова двойка за 90-те, не само защото позират често пред камера, хванати за ръце, но и заради творческото влияние, което двамата имат един върху друг.
Фиона пише музиката към "Магнолия" под ръководството на Андерсън, а той режисира клиповете към нейните песни.
Отстрани връзката им изглежда като перфектния романс и докато повечето хора им завиждат, разлиствайки страниците на лайфстайл списанията, за които дават интервюта, за Епъл тази красива фасада е криела болезнени и хаотични взаимоотношения, поддържани от кокаина и екстазито.
Андерсън е човек с буен темперамент, а нравът му се пренася и върху работа, и върху връзката му. Фиона си спомня как след раздаването на наградите "Оскар" през 1998 г. Пол чупи столове от гняв, понеже е загубил в категорията за "Най-добър оригинален сценарий" от Бен Афлек и Мат Деймън.
На събитието обаче се усмихва пред камерите, прегръща приятелката си и шепне в ухото ѝ, че е ужасен партньор и че тя никога не го подкрепя.
Размяната на дръзки обиди за тях е ежедневие, а фактът, че са на официално събитие, не им пречи да се нападат един друг, докато позират като безкрайно влюбена двойка.
Но с времето търпението на Фиона се изчерпва, като последната капка идва през 2000 г., когато моли режисьора да я придружи до център за деца с обсесивно-компулсивно разстройство, понеже терапевтът ѝ смята, че общуването с тях ще повлияе положително на менталното ѝ здраве.
В колата двамата се спречкват жестоко, Андерсън спира по средата на пътя, разкопчава предпазния ѝ колан и я бута от седалката, след което потегля и я оставя да стигне пеша до центъра.
"Тази връзка беше обречена от самото начало. Той се държеше студено, презрително и критично, а аз бях прекалено чувствителна, за да понасям думите му", разказва Фиона пред New York Post.
Година след раздялата им, тя решава да откаже алкохола. До онзи момент Епъл не смятала себе си за алкохолик, въпреки че винаги щом мине край хладилника, го отваря, за да отпие от шишето с водка. Когато се чувствала потисната, си сипвала вино, а когато излизала за парти, приятелите я прибирали припаднала.
Историите на Епъл са като енциклопедия за травми и последвалата ги терапия. За първи път е изпратена на психолог на 11 г., след като небрежно споделя, че планира да се самоубие. След като е изнасилена, прекарва часове в курсове по самозащита, а през 2011 г. се присъединява към масова медитация, продължаваща 12 часа, в която контактът очи в очи е забранен.
Визията, в която търсиш пълното спокойствие на ума, когато емоциите са бурни, се излива и в последния ѝ албум - Fetch the Bold Cutter, излязъл през 2020 г. Тя работи по него бавно, а в текстовете е напълно откровена за нещастията, които е преживяла в миналото си.
Във века, в който всеки изпълнител е собствен бранд и се стреми да е възможно най-привлекателен за публиката, Фиона е сред последните музиканти от Поколението Х, които предпочитат автентичността пред продажбите.
В интервю след пускането на албума си тя казва, че съжалява Джъстин Бийбър, който моли феновете си да чуят новия му сингъл. А тийнейджърите ѝ отговарят с яростни туитове, че просто завижда на успеха му.
Фиона Епъл обаче не е музикант, който се стреми да продава на всяка цена. Преди всичко тя е артист, а не търговец, а нейният инстинкт винаги ще я насърчава да казва истината, дори и когато честността ѝ не е приета добре.