Докато учи икономика на масмедиите, Владимир Христов си представя как един ден ще стане журналист - обича да говори, изразява се ясно и структурирано, мисълта му е бърза. Едно неочаквано лято обаче ще го отклони завинаги от журналистиката, изпращайки го в съвсем друга посока - телекомуникациите.
Днес е директор "Потребителски канали" в Yettel - отговаря за магазинната мрежа и кол центъра, а историята му е една от многото в компанията, които показват, че можеш да стигнеш далеч, тръгнеш ли от правилното място.
Едно "провалено" лято
Годината е 2002 г. Globul са отворили първия си магазин у нас. Владимир тъкмо завършва първи курс, когато получава оферта за консултант-продавач в телекома - на временен договор и само за лятото. Първата му мисъл е, че няма да може да отиде на море с приятели. Не е щастлив от този факт, но години по-късно ще разбере, че е имало защо.
Към онзи момент пазарът няма нищо общо със сегашния. "Пред магазините се чакаше с опашки. Телефоните изглеждаха по съвсем различен начин, настройките се правеха ръчно. Интернетът беше лукс и тепърва навлизаше като функция в телефоните", спомня си Владимир.
И точно в тази среда той и колегите му започват да работят - отварят магазини, създават процедури, пишат историята на телекома, който днес познаваме като Yettel.
Четири години по-късно, минал през позициите на консултант, зам.-управител и управител, става най-младият член в новосформирания отдел "Бизнес продажби".
Честито, ти си новият директор!
Макар и най-млад, бързо доказва, че е роден за търговията, а развитието му тепърва започва. След няколко години вече отговаря за най-големите международни и български компании.
Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.
Следват ръководител на екип, регионален мениджър и така до момента, в който на една от търговските конференции на компанията му казват: "Честито, ти си новият директор бизнес продажби".
"Бях само на 29 години и въобще не го очаквах. Беше изключително вълнуващо, но и огромно предизвикателство", спомня си Владимир.
Днес оценява този период като един от най-трудните, но и най-изграждащите го в професионално отношение - време на пазарни предизвикателства, но и на обмяна на опит с компании като Deutsche Telekom, T-Mobile и срещи с представители на бизнеса в цяла Европа. Оглавява отдела в продължение на 10 години, оставяйки го в отлична форма - с 10% ръст на приходите на годишна база.
Следващите му години в компанията преминават в същия динамичен ритъм. Застава начело на дирекцията "Маркетинг за крайния клиент" - мястото, където се създават новите тарифи и продукти, цялата търговска стратегия и позициониране.
В този момент активно се включва и в друг стратегически международен проект - създаването на бранда Yettel и успешното му налагане в България.
Късметът да работи в интересни времена определено не му е чужд. Стартът на 5G, първите тарифи с неограничен интернет, интернет за дома през 5G, успешният старт на Yettel TV - част е от всички тези ключови моменти в развитието не само на компанията, но и на пазара като цяло.
Да се върнеш към началото
През всички тези години минава през близо 15 позиции - в един момент дори спира да ги брои. По-важното е, че всяка му дава различен поглед и разбиране за бизнеса и навсякъде създава силни и работещи екипи, които и до днес движат компанията напред.
"Да сменяш е добре тогава, когато си успял да дадеш максимума от себе си и си се доказал на предишната си позиция", убеден е Владимир.
Така миналото лято посреща следващото поред предизвикателство - директор "Потребителски канали", като отговаря за цялата магазинна мрежа и кол центъра. Кръгът се затваря, а той се връща там, откъдето е започнал, но с друга мисия - "моята роля днес е да осигуря на колегите всичко, от което се нуждаят, за да се справят още по-добре и да обслужваме все повече доволни клиенти".
В сравнение с далечната 2002 г., когато тепърва започвах, този път мотивацията му е различна.
"Тук имам страшно много приятели. Много уроци съм научил и продължавам да уча. След толкова години желанието ми е да направя така, че всички да продължим да се развиваме и да сме успешни заедно. Благодаря и на всички колеги, с които сме постигнали толкова много през годините", посочва Владимир.
Казват, че талантът никога не стои мирен, все нещо трябва да върши. Може би затова у него има особен вид безпокойство, едно постоянно желание за движение напред.
Личи си и по интересите му - страшно много обича да спортува, а едно от последните му открития е периодичното гладуване. Комбинацията от двете изисква много повече усилие, повече воля и характер. По този начин и удовлетворението накрая е по-голямо - че си се справил и си готов да продължиш напред.
Точно както 22 години го прави в полето на телекомуникациите.
---
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Bosch Digital.