Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кремъл блокира достъпа за Русия до още две опозиционни медии

"Открытые Медиа" и "МБХ Медиа" дори не са били уведомени на каква база е бил спрян достъпа до тях през големите интернет провайдъри за страната Снимка: Getty Images
"Открытые Медиа" и "МБХ Медиа" дори не са били уведомени на каква база е бил спрян достъпа до тях през големите интернет провайдъри за страната

Властите в Русия наложиха блокиране на две медии за разследваща журналистика, които традиционно критикуват Кремъл. Двата сайта - "Открытые Медиа" и "МБХ Медиа" - обявиха, че са станали недостъпни за потребителите на повечето руски интернет доставчици.

Оттам също така твърдят, че не са получили известия от властите, обясняващи защо са били блокирани. Според руския държавен регистър на блокираните сайтове достъпът до двете медии е бил ограничен по заповед на Главната прокуратура.

Въпросният регистър се позовава на закон, който позволява сайтове да бъдат блокирани на база екстремистка дейност, участие в неразрешени митинги или предизвикване на масови вълнения.

Според експерти това е поредният ход на репресии от страна на Кремъл срещу критичните и независими медии в Русия преди предстоящите парламентарни избори в страната през септември. Смята се, че на тях Путин ще опита да укрепи властта си максимално преди президентските избори през 2024 г.

С прокарани през 2002 г. промени в Конституцията на страната на практика 68-годишният руски държавен глава, който е на власт повече от две десетилетия, би могъл да се задържи като президент чак до 2036 г.

През последните месеци правителството определи редица независими медии и журналисти като "чуждестранни агенти" - етикет, който предполага допълнителен контрол от страна на правителството и носи силни отрицателни конотации, които биха могли да дискредитират получилите го - и нахълта в домовете на няколко известни репортери.

Издателят на една от медиите, която публикува разследващи материали, разкриващи предполагаема корупция и злоупотреби от висши официални лица и магнати, близки до Путин, беше обявен за незаконен като "нежелана" организация, членството в която е престъпление.

Най-четените