Краткият тийзър трейлър към предстоящия фентъзи мюзикъл „Красавицата и звяра" счупи рекорда за най-гледан тийзър в първия ден от появата си - рекорд, който досега се държеше от „Междузвездни войни: Силата се пробужда".
От Disney се похвалиха, че през първите си 24 часа в мрежата новият им тийзър е събрал общо 91.8 млн. гледания, с което надминава 88-те млн. на втория тийзър на „Силата се пробужда" през 2014 г.
Другите два филма с рекордна популярност на тийзърите също са на Disney - „Първият отмъстител: Войната на героите" (61 млн.) и „Отмъстителите: Ерата на Ултрон" (34 млн.).
Големият интерес към „Красавицата и звяра" до голяма степен е предизвикан от участието на Ема Уотсън в главната роля.
Звярът е изигран от друг британец, Дан Стивънс, а в актьорския състав са още Иън Маккелън, Ема Томпсън, Кевин Клайн, Люк Еванс, Юън Макгрегър и Стенли Тучи. Филмът ще излезе през март 2017 г. и се очаква да продължи тенденцията на Disney за разбиване на стереотипите от класическите приказки и изграждането на силни и независими женски персонажи.
Тенденцията за модерен тип принцеси с твърд характер се забелязва поне от „Храбро сърце" нататък и е продължена от анимации като „Замръзналото кралство" и игрални филми по приказки като „Господарка на злото".
Все още не е ясно доколко „Красавицата и звяра" ще се придържа към сюжета на приказката, а тийзърът не разкрива подробности за това.
Единственият кадър на Ема Уотсън в него обаче е достатъчен, за да му донесе рекордните гледания.
Що се отнася до цялостни трейлъри с най-голяма популярност, рекордът все още се държи от финалния трейлър на „Междузвездни войни: Силата се пробужда" и неговите над 112 милиона гледания за първите 24 часа.
"Тенденцията за модерен тип принцеси с твърд характер се забелязва поне от „Храбро сърце" нататък..." Вие по навик си дрънкате за принцеси, само че в тази история девойката не е принцеса. Но дори и без това пак грешите за тенденцията. Ако бяхте чели приказката или поне гледали някоя от многото екранизации щяхте да знаете, че именно в нея момичето е със силен характер. Взема самостоятелни решения, опълчва се на близките си и т.н. Нещо повече - бащата е с подчертано по-слаб характер от нея. Да не забравяме, че приказката е писана преди няколкостотин години. А за филмите ви е много къс кръгозорът. Примерите са много и са снимани все преди "Храбро сърце". Принцеса Момоноке беше боец - силен женски образ. В "Анастасия" също главната героиня минава сама през множество премеждия. В "Атлантида: Изгубената империя" дъщерята на краля определено се държи като лидер. И Покахонтас не беше типичната принцеса. В "Мулан" момиченцето е силен персонаж. А принцесата в "Рапунцел и разбойникът" пък направо си беше фурия. Ама те са десетки. Не знам къде сте гледали през всичките тези години, но определено не е в киното. Дори в нашата доскоро патриархална страна има такива примери - да кажем Сирма войвода, Боряна войвода, Гроздена войвода и т.н. Те са били реални личности, но са се превърнали в легенди, за които народът е разказвал приказки. И въобще сте закъснели с поне няколко хиляди години да забележите "модерните" принцеси. Ако се върнете до древногръцките митове и се запознаете с дъщерите на Зевс съвсем ще ви се объркат представите за силните и независими женски персонажи. Малко повече обща култура няма да ви навреди. Опитайте, то не боли!
"Малко повече обща култура няма да ви навреди. Опитайте, то не боли!" Общата култура на всеки е различна, няма начин да знаеш всичко. Благодаря ти, ще прочета за дъщерите на Зевс.
Ами... не. Когато си автор в специализирана област не може да е кой знае колко различна. Нормалното е да си познаваш материята, а общата култура е един минимум. Дори в случая "Красавицата и звярът" е една от най-известните световни приказки. Сигурно има над 10 кино екранизации, а телевизионните варианти са неизброими. Освен това какво означава: "Все още не е ясно доколко ще се придържа към сюжета на приказката"? Ми като не е ясно, как причисляваме филма към въображаемата тенденция? Пък дори и обикновен зрител би се зачудил на твърдението, че силните женски образи са се появили с "Храбро сърце". Примерите, които дадох не са някакви забравени творби. Все пак "Покахонтас" спечели 2 оскара и Златен глобус. "Анастасия" беше номинарана за 2 Оскара и 2 Златни глобуса, макар и само за музика. "Мулан" и "Рапунцел и разбойникът" също получиха номинации на Оскарите и Златните глобуси. Тоест, това са известни филми от последните 20 години, които бяха популярни и в България. Не може да пишеш за филмови приказки и да не си ги чувал. Същото е и с народните ни герои. Не е задължително да знаеш кога е родена Сирма войвода, къде е живяла и какво е направила. Достатъчно е да си чувал, че е имало жени войводи и това също е един минимум по българска история, който всеки би трябвало да знае. Поне по мое време се учеше в училище. Останалото е разбираемо - жената боец винаги е събитие, съответно за тях има песни, а народните песни са вид приказки. А за древногръцката митология не знаех, че някой може да не е чувал. Ми то там е пълно с жени богини и някои от тях са въоръжени. Например Атина е богиня не само на мъдростта, но и на войната. Как може една богиня да не е силен образ? Музите на изкуствата пък всичките са жени - даже Мелпомена носи меч или бухалка... като аналог на театралните реформи.