“Батман срещу Супермен” чупи рекорди въпреки критиките

Нищо изненадващо: феновете на супергероите отново показаха, че не се влияят от оценките на кинокритиците.

Въпреки негативните отзиви в медиите, „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта" направи фурор при дебютния си уикенд в бокс офисите и регистрира $170.1 млн. приходи само от американските кина. Екшънът с двама от най-популярните комиксови герои просто помете „Зоотопия" и „Моята голяма гръцка сватба 2", спечелили съответно $23 и $18 млн.

В световен мащаб печалбите на „Батман срещу Супермен" вече са $424.1 млн., след като филмът тръгна по кината в 17 страни, включително Китай, Япония и Великобритания. На Острова продукцията записа най-силния откриващ ден за 2016 г. и спечели $9 млн. само в петък. Освен това в Индия тя стана най-печелившата премиера на Warner Bros./Time Warner в историята с $2.54 млн., отново само от първия си ден в киносалоните.

В същото време обаче критиките към филма не спират да валят.

„Батман срещу Супермен" има незавидния рейтинг от 29% в събирателния сайт за рецензии Rotten Tomatoes (за сравнение, една от най-слабите комиксови екранизации, "Зеленият фенер", има 26%), а средната му оценка в Metacritic е 44 от 100.

"Твърде дълъг, недоразвит и с почти пълна липса на хумор, „Батман срещу Супермен" може да задоволи заклетите фенове с противопоставянето на две от иконите на DC една срещу друга", пише Newsday. „Всички останали вероятно ще искат да изчакат следващия филм на Marvel".

"От години никой блокбъстър не е бил толкова непоследователно структуриран, толкова привидно незаинтересован да разкаже някаква ясна и целенасочена история", по-остър е Telegraph.

Често в рецензиите се изразява недоволство от желанието на „Батман срещу Супермен" да се прави на умен филм (какъвто според критиците не е), от неоправдано сериозния тон и твърде мрачната атмосфера. Сред хвалените аспекти са визуалните ефекти и някои зрелищни битки, а играта на обширно дискутирания Бен Афлек в ролята на Батман, изненадващо или не, по-често е приемана положително.

Заради критиките огромна популярност доби видео с тъжния поглед на Афлек (вижте го отстрани) по време на интервю, в което изигралият Супермен Хенри Кавил коментира негативната реакция в медиите.

Кавил подчертава, че най-важни са не рецензиите, а мнението на зрителите.

„Те са тези, които купуват билети, те са тези, които искат или не искат да видят повече такива истории, така че гласът на аудиторията е най-силен и след този уикенд тя, поне отчасти, ще се е изказала".

„Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта", струвал поне $250 млн. без да се зачита маркетинг кампанията, е ключов момент за Warner Bros. в желанието им да подобрят бокс офис резултатите си и да подготвят почвата за поредица екранизации по комиксите на DC.

В плановете влизат два филма за Лигата на справедливостта (екип от супергерои като Отмъстителите на Marvel), отново режисирани от Зак Снайдер, като снимките на първия от тях започват през април. Предвиден е и отделен филм с главен герой Жената чудо, която е сред поддържащите персонажи в „Батман срещу Супермен".

#2 bludniq_sin 29.03.2016 в 12:12:50

Ще цитирам едно чуждо мнение: Въпреки заблуждаващото заглавие, единоборството между Батман и Супермен заема само 3.14% от филма и ако сте очаквали повече, значи имате нужда от преливки на мозък. - Жена-чудо бе толкова необходима на „Батман срещу Супермен”, колкото немите филми имат нужда от дублаж. Единствената причина за интродукцията й е, че Warner Brothers трябваше да я дебютира някъде, преди самостоятелния й екшън през 2017, така че честито – може да се каже, че ние сме й сефтето. - Афлек се справя по-успешно от Крисчън Бейл, а образът му пасва изненадващо сполучливо. - Дейвид Гойър отдавна доказа, че най-креативното нещо в творбите му са шрифтовете на MS Word, затова не бива да се изненадваме, че сюжетът е копие на копието. Най-дразнещото е, че за N-ти път виждаме трагедията на малкия Брус Уейн в ретроспекция, макар да го казвам доста свободно, понеже само този, изтърпял десетия сезон на „Досиетата Х”, - финалът е CGI-букаке на фона на тлъст генетичен екскремент /Doomsday/, а последните десетина секунди са толкова откровено Нолан-овски, че спокойно могат да лекуват запек. - Външният вид на „Батман срещу Супермен” е естетически издържан, но отвътре е празен, също като красива проститутка след аутопсия. - Това е хаотичен, бездушен, противен, натоварващ, досаден и шумен промивач на мозъци, чието най-целесъобразно предназначение би било да се прожектира в секти, защото значително повишава желанието за масово самоубийство. Той е като фелацио от циганка – би трябвало да Ви хареса, но всъщност Ви носи повече срам и спешна нужда от измиване.

#3 Кръстанов 29.03.2016 в 14:45:09

"Ротън Томейтоус" за сериозна критика ли ги имате? Та те са толкова пристрастни и нереалистични в оценките си, че предизвикват единствено насмешка и отегчение. Дано изчезнат час по-скоро от лицето на интернет. Полза от тях никаква.

#4 vanko 29.03.2016 в 15:20:02

А па на менЕ ми 'ареса! Филмът си е зрелище, това му е предназначението. Може би малко повече дълбочина на сюжетната линия нямаше да му навреди, но да не издребняваме. Само ми се искаше да има малко повече приемственост с филмите на Нолан, поне що се отнася до "материалното осигуряване" на г-н Уейн... Омръзна ми всеки нов режисьор да пробутва нов батмобил.

#5 pixie 29.03.2016 в 22:01:52

Не се радвайте, ще ви обвинят, че сте зомбирани.

#7 deowin 30.03.2016 в 21:38:42

>Надали има филм направен по комикс, които да е впечатлил особено критиката "Sin City". Впечатли и публиката.

#8 Penio_Ludiq 11.04.2016 в 08:31:35

В аниметата (особено японските) често има много добри идеи, които никога не могат да бъдат филмирани, защто няма да понесат на стадото овце, което си иска булшита и хепи енда. За разлика от марвел, ДС правят доста добри анимета, с интересни идеи. Батман срещу Супермен анимацията беше доста добра. Беше засегната идеята за човешката психика и за начина, по който биха подходили/реагирали хората и институциите им, ако имат на своя страна една невероятна супер сила, която обаче не могат да контролират по никакъв начин. Какво остава на бедните хорица тогава - да вярват сляпо, или на всяка цена да потърсят начин за контрол, дори и с риск да превърнат силата в свой враг. Разбира се нищо от това го няма във филма -той е поредната холивудска боза, предназначена за овце и превърнат в масовка.Изтъркания сценарии , който холивуд пробутва на овцете , облечен в нови герои и сюжети, без да носи дори частичка от оригиналната идея..

Новините

Най-четените