Нищо изненадващо: феновете на супергероите отново показаха, че не се влияят от оценките на кинокритиците.
Въпреки негативните отзиви в медиите, „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта" направи фурор при дебютния си уикенд в бокс офисите и регистрира $170.1 млн. приходи само от американските кина. Екшънът с двама от най-популярните комиксови герои просто помете „Зоотопия" и „Моята голяма гръцка сватба 2", спечелили съответно $23 и $18 млн.
В световен мащаб печалбите на „Батман срещу Супермен" вече са $424.1 млн., след като филмът тръгна по кината в 17 страни, включително Китай, Япония и Великобритания. На Острова продукцията записа най-силния откриващ ден за 2016 г. и спечели $9 млн. само в петък. Освен това в Индия тя стана най-печелившата премиера на Warner Bros./Time Warner в историята с $2.54 млн., отново само от първия си ден в киносалоните.
В същото време обаче критиките към филма не спират да валят.
„Батман срещу Супермен" има незавидния рейтинг от 29% в събирателния сайт за рецензии Rotten Tomatoes (за сравнение, една от най-слабите комиксови екранизации, "Зеленият фенер", има 26%), а средната му оценка в Metacritic е 44 от 100.
"Твърде дълъг, недоразвит и с почти пълна липса на хумор, „Батман срещу Супермен" може да задоволи заклетите фенове с противопоставянето на две от иконите на DC една срещу друга", пише Newsday. „Всички останали вероятно ще искат да изчакат следващия филм на Marvel".
"От години никой блокбъстър не е бил толкова непоследователно структуриран, толкова привидно незаинтересован да разкаже някаква ясна и целенасочена история", по-остър е Telegraph.
Често в рецензиите се изразява недоволство от желанието на „Батман срещу Супермен" да се прави на умен филм (какъвто според критиците не е), от неоправдано сериозния тон и твърде мрачната атмосфера. Сред хвалените аспекти са визуалните ефекти и някои зрелищни битки, а играта на обширно дискутирания Бен Афлек в ролята на Батман, изненадващо или не, по-често е приемана положително.
Заради критиките огромна популярност доби видео с тъжния поглед на Афлек (вижте го отстрани) по време на интервю, в което изигралият Супермен Хенри Кавил коментира негативната реакция в медиите.
Кавил подчертава, че най-важни са не рецензиите, а мнението на зрителите.
„Те са тези, които купуват билети, те са тези, които искат или не искат да видят повече такива истории, така че гласът на аудиторията е най-силен и след този уикенд тя, поне отчасти, ще се е изказала".
„Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта", струвал поне $250 млн. без да се зачита маркетинг кампанията, е ключов момент за Warner Bros. в желанието им да подобрят бокс офис резултатите си и да подготвят почвата за поредица екранизации по комиксите на DC.
В плановете влизат два филма за Лигата на справедливостта (екип от супергерои като Отмъстителите на Marvel), отново режисирани от Зак Снайдер, като снимките на първия от тях започват през април. Предвиден е и отделен филм с главен герой Жената чудо, която е сред поддържащите персонажи в „Батман срещу Супермен".
Ще цитирам едно чуждо мнение: Въпреки заблуждаващото заглавие, единоборството между Батман и Супермен заема само 3.14% от филма и ако сте очаквали повече, значи имате нужда от преливки на мозък. - Жена-чудо бе толкова необходима на „Батман срещу Супермен”, колкото немите филми имат нужда от дублаж. Единствената причина за интродукцията й е, че Warner Brothers трябваше да я дебютира някъде, преди самостоятелния й екшън през 2017, така че честито – може да се каже, че ние сме й сефтето. - Афлек се справя по-успешно от Крисчън Бейл, а образът му пасва изненадващо сполучливо. - Дейвид Гойър отдавна доказа, че най-креативното нещо в творбите му са шрифтовете на MS Word, затова не бива да се изненадваме, че сюжетът е копие на копието. Най-дразнещото е, че за N-ти път виждаме трагедията на малкия Брус Уейн в ретроспекция, макар да го казвам доста свободно, понеже само този, изтърпял десетия сезон на „Досиетата Х”, - финалът е CGI-букаке на фона на тлъст генетичен екскремент /Doomsday/, а последните десетина секунди са толкова откровено Нолан-овски, че спокойно могат да лекуват запек. - Външният вид на „Батман срещу Супермен” е естетически издържан, но отвътре е празен, също като красива проститутка след аутопсия. - Това е хаотичен, бездушен, противен, натоварващ, досаден и шумен промивач на мозъци, чието най-целесъобразно предназначение би било да се прожектира в секти, защото значително повишава желанието за масово самоубийство. Той е като фелацио от циганка – би трябвало да Ви хареса, но всъщност Ви носи повече срам и спешна нужда от измиване.