Ожесточен дебат се заформи около най-новия филм на Клинт Истууд "Американски снайперист" - дали той отговаря на американския комплекс за герой? Дали въобще е исторически точен?
Най-важната тема на спора обаче е: защо, аджеба, използваха фалшиво бебе?
Ще разберете за какво говоря, ако/когато го гледате: емоционалната сцена между Брадли Купър и Сиена Милър, в която те са принудени да се правят, че парчето пластмаса в бицепсите на Купър е истинско, живо бебе.
Vulture обобщава някои от реакциите и коментарите за фалшивото бебе онлайн, и любимият ни е на Шон Леви: "Това, предполагам, е нещо брехтово?"
Сценаристът Джейсън Хол обяснява всичко в Twitter: "Сори, че развалям забавлението на всички, но истината е, че реалното бебе №1 дойде на снимките с температура. Реалното бебе №2 изобщо не дойде. (Гласът на Клинт) Дай ми куклата, хлапе," въпреки че туитът му впоследствие бе изтрит. Естествено, това не е първият път, когато бебе (фалшиво или не) е изиграло най-важната роля във филм.
Абстинентното бебе в "Трейнспотинг"
Рентън (Юън Макгрегър) се опитва отново да спре хероина, което очевидно е сред най-неприятните неща, които човек може да прави в историята на света. Сред цял куп ужасяващи кошмари се появява мъртвото бебе на съквартирантката му Алисън, пълзящо по тавана. Нещата стават адски (смешно) странни, когато аниматроничното бебе си обръща главата на 180 градуса и поглежда право в омърсената душа на Рентън.
Бебето "синя стомана" Зулендър
Гордостта и радостта на Дерек Зулендър, с безупречна стърчаща коса и стиснати устни, тотално доминират във финалната сцена на класическата комедия на Бен Стилър от началото на новото хилядолетие. Той демонстрира погледа "синя стомана" на входа на "Училището на Дерек Зулендър за деца, които не могат да четат добре и искат да се научат да правят и други неща добре". Този позитивен финал поднася поредно абсолютно абсурдно бебе в жертва на кинобоговете, отдавайки почит на любимите на Зулендър колеги мъже модели, трагично загинали в страшен инцидент.
Маги от "Семейство Симпсън"
Най-прочутото анимационно бебе за около три десетилетия, Маги Симпсън въплъщава зараждащото се любопитство на реално петпръсто дете, за разлика от анимационните си конкуренти: жестомимичният злодей Стюи Грифин, който планира да убие собствената си майка и говорещият нецензурни неща Рало от The Cleveland Show. Маги е мълчаливият наблюдател на сбърканото си семейство и мислите й могат да бъдат разчетени само от "преводача за бебета" на чичо Хърб. Тя иска това, което кучето яде. За предпочитане, докато "Sex Bomb" на Том Джоунс свири като фон.
Преструвай се, за да го направиш: Калвин от "Малък човек"
Поразително е, че братята Уeйънс успяха да надминат собствения си драгшедьовър от 2004 "Бели мадами" по неубедителен сюжет, нелепи герои и дори още по-малко смях. Но те все пак го направиха, като използваха Роб Шнайдер максимално за незаслуженото му заплащане. Марлън Уейънс играе миниатюрен крадец, който се оказва, как да го кажем по-тактично, изключително скромен на ръст. И той, естествено, се крие от закона, като се прави на бебе и се възползва от своите наивни приемни родители. Надали някой е шокиран, че продължение на този филм така и не получи одобрението на студиата. Но пък, от друга страна, имаше три части на "Агент XXL".
Суонбърг-младши във "Весела коледа"
Когато любимецът на инди-киното Джо Суонбърг имаше нужда да включи бебе в последния си филм, той не се поколеба да посегне към собственото си потомство. Въпреки измислената майка и леля на детето (Мелани Лински, Ана Кендрик) и техния еротичен брейнсторминг. Именно изпълнението на Джуд с малко корнфлейкс са най-атрактивното във филма. За жалост, Джо казва (за Джуд): "Няма да опитвам а работя с него отново още доста време... той сега е много по-своенравен отпреди. Често отговаря с "не" и се съпротивлява на всичко." И също: "Той е аматьор."
Тоби, заложникът в "Лабиринт"
Съдейки по ужасеното изражение на лицето на малкия Тоби, докато хиперактивните гоблини подскачат около него в прочутия Dance Magic епизод от филма, живият кошмар на това бебе не би могъл да бъде по-реален. Да не говорим, че Дейвид Бауи принуждава бебето и неговите слаби крака като на Бамби да подскача наоколо във влажна пещера в потресаващ танц. Единственото, което е още по-ужасно, е издатината около интимните части на Бауи и гъстата перука, вдъхновила емблематичния стил на Гарт от "Светът на Уейн".
Летящата бебешка бригада от "Голо оръжие"
Що се отнася до абсурдни трилогии, "Голо оръжие" няма как да не присъства в тази класация. И що се отнася до абсурдни сцени, началото на третата част "Голо оръжие 33 1/3" е ненадминато. В пародия на класическата сцена на гарата в "Недосегаемите" (1987), героят от поредицата Франк Дребин и приятелите му се разполагат отрано на позиции, организирайки несръчно неуспешна засада, която бързо се превръща в престрелка с гангстерите. И насред целия хаос има квартет колички без бутащи ги хора, които се търкалят надолу по стълбите, докато се разбиват долу и бебетата са изстреляни със салто във въздуха. За щастие няма пострадали бебета при снимките на тази сцена: полицай Нордберг (игран от О Джей Симпсън, преди присъдата) улавя всяко от тях, след което триумфира с танц като след тъчдаун.
Бах... тъкмо щях да гледам "Американски снайперист", ама щом бебето е фалшиво, всичко си губи смисъла....