Ханс Цимер: Диригентът на епоса

Мащабният концерт на композитора на филмова музика Ханс Цимер в София, планиран за 16 май 2016 година, ще бъде едно от централните културни събития в страната.

Грандиозен лайв с оркестър, група и кино кадри, гарантиращ онова приятно изтръпване на кожата, което често се продуцира от организма след абсорбиране на епични звуци и картини. А германският маестро Цимер е екстремен експерт в областта на епичностите. Неговата музика действа като извънземно качествени стероиди на образите, към които се прикрепя.

Само няколко тона от мелодиите на хер Цимер са достатъчни за жесток адреналинов кик и желание за нахлуване в някоя диктаторска държава с цел освобождаване населението от гнета на деспота. Всичко това на каданс, разбира се.

Предлагаме ви пет опустошително епични произведения, които нямаше да бъдат същите без изключително въздействащите съпроводи на германския музикален кайзер и ви каним да споделите своите любими саундтраци на Цимер в коментарите.

„Цар Лъв"

Единственият си засега „Оскар" Ханс Цимер печели през 1994-а за музиката към иконичния рисуван епос на „Дисни" „Цар Лъв". Заглавието на филма описва прекрасно величествените композиции на Цимер. Вълнуващи симфонични теми с атмосфера на витална африканска джунгла, движещи грандиозния Шекспиров конфликт и възвестяващи тържеството на природата и живота.
„Цар Лъв" е най-добре продаваният саундтрак към анимационен филм в САЩ.

Мелодиите на Цимер, както и песните, създадени от Елтън Джон и Тим Райс допринесоха за изграждането на цяла митология около вече легендарния „Цар Лъв", надскочил многократно рамките на анимационното кино.

„Скалата"

Един от най-великите екшън саундтраци на 90-те години на миналия век към може би най-качествения филм, правен някога от императора на експлозиите Майкъл Бей. „Скалата" е жанрово откровение - каскади, взривове, мъжество, преследвания, разрушения, ритъм, структура, бойна хореография, напрежение... пълен пакет вкусотии.

Никълъс Кейдж, Шон Конъри и Ед Харис доставят първокачествена актьорска стока. Финалният и най-епичен щрих към този екшън шедьовър е импозантния, мускулест музикален съпровод на Ханс Цимер. Ако тестостеронът имаше звучене то щеше да е с основната тема на Цимер от „Скалата".

„Тънка червена линия"

Какъв красив саундтрак - прекрасен партньор на поетичните образи, уловени от режисьора визионер Тернъс Малик в този абсурдно добър анти-военен философски опус. Темата на Цимер Journey to the Line се разгръща в девет разтърсващо силни и въздействащи минути.
Всички композиции към филма са наситени с емоция и техническо превъзходство. Слушането на музиката към „Тънка червена линия" е удоволствие и привилегия.

„Гладиатор"

Малко неща под слънцето са по-епични от могъщия opus magnum на Ридли Скот „Гладиатор", реставрирал преди 15 години глобалната обсесия към стария холивудски жанр „мечове и сандали". Музикалният съпровод на Ханс Цимер е величествен и внушителен, нежен и суров, могъщ и интимен. Покана едновременно за битка и просълзяване. „Гладиатор" притежава перфектния саундтрак, който има свой автономен културен живот и упражнява огромно влияние в сферата на филмовата музика.

Песента на Цимер и Лиса Джерард Now We Are Free е чиста, върховна емоция, която не подлежи на рационализация. „Гладиатор" е едно от доказателствата за титаничния талант на човека, който ще имаме възможност да гледаме и слушаме на живо на 16 май догодина.

„Генезис"

Най-добрият филм на Кристофър Нолан вече се смята за модерна класика, а музиката ма Цимер е един от ключовите фактори за гаргантюанския успех и трайното културно влияние на научно-фантастичния епос „Генезис". Темата Time е шедьовър от висшия ешелон на саундтрак изкуството и дори само заради нея Цимер си заслужи номинацията за „Оскар".

Но всичко тук е чисто качество. A dream is collapsing, Waiting for a train и Mombasa също са изключително добри произведения на композитора, доуплътнили действително уникалната визия на „Генезис".

#1 14 11.11.2015 в 08:53:55

Black Hawk Down

Новините

Най-четените