Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Докато друсах, не можех да различавам къде свършва Алис и къде започвам аз"

Рок чудовището "Алис Купър" и добрият човек Винсент Фърние, който стои зад него Снимка: Getty Images
Рок чудовището "Алис Купър" и добрият човек Винсент Фърние, който стои зад него

Когато става въпрос за Алис Купър, имиджът е повече от работещ. Още от 70-те насам британският рок динозавър е символ на мрачния, леко заплашителен и страшен рок, а с черната си очна линия и кожените дрехи, той се грижи да пасва перфектно на очакванията на публиката.

Песните, заигравките с публиката на сцената, включващи неща като макети на гилотина в пълен размер и живи змии, само затвърждават тази легенда за Алис Купър.

Но Алис Купър всъщност е измислен образ, зад който се крие един добродушен, разумен и много креативен човек с името Винсент Деймън Фърние. И сп. Classic Rock опитва да разкрие повече от Винсент, който стои зад маската на рок легендата Алис.

Пред списанието музикантът обяснява, че той е създал Алис Купър като свое алтер его, за да му помогне да получи правилната нагласа за музиката, която е искал да направи, и за експериментите, с които да шокира света на рока.

Все пак той споделя, че сега прави разграничаването между истинското си "аз" и измислената сценична персона много по-лесно, отколкото в миналото. По думите му вече няма проблем да "включва" и "изключва" Алис Купър, когато реши, и дори по-дългите периоди извън сцената вече не му пречат и не го карат да се чувства неудобно, когато влиза отново в образ след това.

"Преди бях много по-различен, когато пиех и взимах наркотици. Тогава не знаех къде започвам аз и къде свършва Алис", споделя още рок динозаварът.

Той разказва по-подробно за този период от живота си, когато алкохолът и наркотиците са били част от съществуването му, а не само отделно парче от легендата за опасния рокаджия.

"Така живях в този хаос в продължение на доста време. Когато изтрезнявах можех да разделя двете неща. Можеше в един момент да говоря за филм, а когато завесата се вдигне да се завъртя и изведнъж да се превърна в Алис. Той е различна поза, различен мозък, поглед и всичко", разказва още Купър.

"Когато завесата се спусне и публиката вече я няма, веднага ще се върна пак да говоря за филма като себе си. Мога да включвам и изключвам героя. Това е нещо, което трябваше да се науча да правя", допълва музикантът.

И докато персонажът му Алис Купър е зловещ бог на рока, реалната личност има много по-различен характер. Той участва в множество благотворително инициативи и дори може да бъде видян да полага доброволен труд в кухня за деца в Лондон.

Наскоро той влезе отново в заглавията на медиите, коментирайки това как пандемията е засегнала него и екипа му.

Купър разкри в интервю за сп. Forbes, че в момента, в който с мениджърите си е разбрал, че коронавирусът няма да се размине за месец-два, той е отделил пари от собствените си резерви, за да може работещите с него музиканти, сценични работници и т.н. да имат сигурност за доходите си.

"Когато видяхме, че това идва, заделихме пари за екипа. Можехме да видим, че е... нещо. Затова оставихме парите настрана като резерв за тях. Защото знаехме, че парите от обезщетението за безработица ще свършат, знаете. И тогава ще имат на какво да разчитат. Мисля, че всички отговорни групи направиха подобно нещо. Да се надяваме", разказва Алис Купър.

За него подобно нещо е напълно нормално, тъй като все пак става въпрос за хората, с които прекарва огромна част от времето си.

"Това са хората, с които живеем. Ние работим с тях всеки ден. Момчетата, които се грижат за сцената са също толкова важни, колкото и момчетата, които свирят на китара. Затова се уверихме, че всички са подсигурени. И това беше наистина важно", обяснява още той.

За него самата ситуация с пандемията все още се усеща "абсолютно необичайна", въпреки че през 2021 г. браншът с концертите започна малко по малко да се възстановява.

"Аз съм по турнета от 55 години насам. Обикновено имаме средно от 100 до 200 шоута годишно. Толкова сме свикнали да бъдем на сцената, че тези 18 месеца почивка бяха като лудост", коментира още Купър.

Самото завръщане към активните репетиции и концерти, той определя като "главозамайващо", защото всички са подходили със страха, че това може да е само нещо временно и светът пак да се върне към локдауните.

Последният албум на Купър, Detroit Stories, е направен по време на пандемията и се превърна в едно от най-успешните неща, които е правил от години насам. Албумът дебютира под №1 в класациите за рок музика.

"Отидох в Детройт. Казах, че искам да направя рок албум, пълен рок албум. Не можеш да направиш това... в Нашвил, не можеш да го направиш в Лос Анджелис и не можеш да го направиш в Ню Йорк. Единственото място, където можеш да направиш истински хард рок албум, е Детройт. Това е домът на хард рока", споделя той за албума.

В момента той подготвя ново турне в САЩ, за да може сценичният му образ да се завърне с номерата си пред публика. Човекът зад алтер егото обаче също не стоеше без работа и в началото на декември организира благотворително събитие за набиране на средства за младежи, които искат да се занимават с изкуства като музика, балет, танци, пеене и други.

Тагове: алис купър
 

Най-четените