От нула часа тази нощ максималната скорост по магистралите вече е 140 км/ч, съобщи БНТ.
Автомобилите обаче ще могат да се движат по-бързо само по новите участъци, където настилката позволява да се развива по-висока скорост. Такива у нас обаче са не повече от 164 километра, изградени през последните 7 години - 114 км, пуснати в мандата на тройната коалиция, и 50 - при ГЕРБ.
Досега ограничението беше 130 км/час, но след влизането в сила на промените в Закона за движение по пътищата, допустимата скорост беше увеличена с 10 километра. В рисковите зони и по магистралите, изградени преди години, ограничението от 90 км/ч остава.
Новите промените въвеждат термина "скоростен път", по който ще може да се кара със 120 км/ч. По него няма да има аварийна лента, а само места за отбиване. Такива пътища у нас ще се изграждат тепърва. Те ще струват с около 30% по-евтино от магистралите.
Първият засега се очертава да е Русе-Свиленград, който ще се прави чрез концесия - като първоначалния вариант за магистрала "Тракия", с помощта на Турция и Катар. В знак, че инвеститорските намерения са сигурни, емирството депозира в БНБ 200 млн. долара.