Шипка вече е град

Във връзка с публикувания в Webcafe.bg материал "Потърси България" за гафовете в стартирания от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма сайт за реклама на страната ни като туристическа дестинация, редакцията изпрати въпроси, на които от ведомството отговориха.

В писмото, подписано от Ива Якимова, ръководител на проекта ""Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България", се посочва, че в изпълнение на дейностите по него е проведена обществена поръчка и е избран изпълнител - консорциум "Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3".

Като пряк изпълнител на проекта, МИЕТ е предоставил на дружеството възможността да отговори на питанията, като се уточнява, че тъй като"Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3" няма официален говорител, коментарите са от от името на дружеството, а не на конкретно лице

Има ли конкретно лице, отговорно за изработката на проекта за билборд и ако да - кое?

Процесът по изработката на билбордите и прес-рекламата е доста продължителен и в него взеха участие много специалисти. Всичко започва с избора на снимки. За настоящата кампания, само за външната реклама, бяха селектирани 15 снимки на забележителности и пейзажи от България, сравнително малко известни.

Обектът на снимките се удостоверява от фотографа. Нашият пропуск в случая е, че не сме проверили неговото твърдение за местоположението на снимката. Визиите от кампанията са подчинени на обща визуална концепция и всеки кадър се обработва в съответствие с тази концепция.

На какво се дължат грешките - некомпетентност, невежество, недоглеждане или друго?

В случая, фокусирайки недоволството и критиката си върху този детайл от кампанията, авторът на статията пропуска да забележи огромната работа, която е извършена по този проект, при това в изключително кратки срокове.

В резултат на усилията на всички, ангажирани в кампанията, тя достигна до огромен брой хора, бе видяна от милиони българи - това е постижение, което никоя предишна кампания за вътрешен туризъм не може да се похвали.

И не на последно място - посланието на тази кампания се възприема изключително позитивно от публиката. Т.е. хората я харесват, нашето послание наистина е накарало много българи да се замислят и да планират пътуване в България. Това не е безпочвено самохвалство - това са факти, изнесени от социологическо проучване, което има за цел да докаже резултатите от тази кампания.

Не сме съгласни и с обидните квалификации, които съдържа Вашият въпрос. Изпълнители на кампанията са няколко агенции, които са доказани лидери в своята област. Те предоставиха както висококачествен криейтив, така и изключително добри условия за осъществяване на кампанията.

Съжалявам, че тази неточност, свързана с град Шипка, бе единствената причина вашият сайт да забележи и да говори за кампанията и изобщо по темата за вътрешния туризъм. Въпреки това тенденциозно негативно отношение, в хода на кампанията ние бяхме и оставаме да бъдем отворени за обратна връзка, за критиките и коментарите на нейната публика, защото именно за нея, в неин интерес, тя се планира и реализира.

Също така, в данните, цитирани относно кампанията, вие самите сте допуснали доста грешки и неточности.

Кога ще бъдат поправени грешките в билбордовете и тези на официалната интернет страница, популяризираща туризма у нас?

В момента се актуализира мултимедийният каталог на сайта bulgariatravel.org. Това е голям проект за пълно обновяване и обогатяване на информацията на сайта, който е обект на друга държавна поръчка и с други изпълнители.

Що се отнася до тази неточност, свързана с град Шипка - тя вече е отстранена. Също така, сайтът potarsi.bulgariatravel.org, на който е публикуван събитийният календар, се изработва и разчита изцяло на информация от заинтересованите страни - общини, културни институции, медии, граждани.

На тях разчитаме, за да получим информация за предстоящите събития в страната. Опитът ни от този сайт показва, че у нас културата на гражданска инициатива и партньорство с институции тепърва предстои да се развива. Хората са свикнали да мислят, че държавата и институциите са техен враг, в резултат на което там, където търсим сътрудничество, обикновено откриваме злонамерена критика, неразбиране и дори откровени обиди.

Но сме оптимисти - имаме и много примери за сътрудничество от страна на общини и културни институти, които ни съобщаваха за техните инициативи, за да обогатим информацията на сайта.

Като бенефициент на средствата по проекта, МИЕТ носи ли отговорност за рекламните материали, разпространявани в рамките на кампанията?

МИЕТ длъжно ли е да осъществява контрол и надзор над работата на фирмата - изпълнител?

Това на практика е един и същи въпрос, зададен по два различни начина. В хода на кампанията както планирането, така и материалите, бяха съгласувани с възложителя. Отговорността за съдържанието на материалите е поделена между възложителя и изпълнителя.

Тук е мястото да подчертаем, че материалите по тази кампания съвсем не се изчерпват с билбордите. В нея има също телевизия, преса и интернет. А снимката с къщата в град Шипка е използвана единствено за външна реклама, във втория период на кампанията. Освен нея, за външната реклама се използвали още 15 различни кадъра.

Визиите на възрожденската къща от Шипка бяха 4 броя от формат 8х3м РПМ. В градска среда от 21. 02 до 17. 04. 2011 г. визиите бяха 3 броя (2 в София и 1 брой в Бургас), а от 18. 4 - 1. 05. 2011 г. (последните 14 дни от втора вълна), когато кампанията в градска среда беше по-масирана бяха - 7 броя (4 в София, 1 брой в Пловдив, 1 брой - Бургас, 1 брой Варна).

Кой и кога ще се извини на гражданите от "село Шипка, Габрово"?

Нека да е ясно, че реакцията на Шипка не е останала незабелязана за нас и ние не сме безчувствени към нея. Грешката на сайта бе незабавно отстранена, а билборд кампанията вече не е активна - тя приключи на 1 май.

Също така предстои да се обърнем лично към кмета и жителите на Шипка, за да изясним помежду си това недоразумение.

Новините

Най-четените