Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Всичко, което искам за Коледа, е... тази предколедна истерия да спре

Просто няма нужда от нея, когато още сме ноември Снимка: Columbia Pictures
Просто няма нужда от нея, когато още сме ноември

Кое според вас е най-дразнещото нещо в този живот? Кое ви докарва т. нар. от поколението на Грета Туберг "криндж"?

За някои това категорично е звукът от стъргането с нокти по черна дъска, за други - този от прокарването на парче стиропор върху стъклена повърхност.

В класацията попадат и явлението кисела продавачка, трагедията да отидеш до магазина за бира и да е затворено и класиката някой да те репликира, че той този виц го знае, ама по малко по-друг начин.

Стане ли късна есен обаче, челните позиции в този срамен списък се заемат от симптомите на подранилата предколедна еуфория.

Малко неща късат нервите така, както това да влезеш в супермаркета за сирене и късни домати от сорта "за спагети" и от колоните да дъни Марая Кери и нейното безсмъртно "All I Want For Christmas is You". Легендарният коледен шлагер, който, убедени сме, в някои страни се използва за мъчения на изпечени рецидивисти, тази година има и юбилей - навършва 20 години.

По този повод Кери наводни профилите си в социалните мрежи със снимки и клипове, които ни напомнят празничното й парче. На нейно място не бихме се гордели толкова, но певицата изглежда искрено влюбена в дрехите в червено с декорации от бял пух...

Заедно с нея в плейлистата, която се носи от де що има радио и тонколонка, попадат "Last Christmas (ай гев ю май харт)" на Wham, "Santa Baby" в някой от поредните й ремикси и всичко на Майкъл Бубле. А аксиомата за годишните времена гласи, че чуете ли Майкъл Бубле, значи коледният концерт на Веселин Маринов наближава.

Друго, което изважда на бял свят най-лошото дори и у търпеливи хора, са напоителните обяснения за магията на Коледа още от 1-ви ноември.

Навън все още е циганско лято, слънцето грее игриво, вятърът подухва и в офиса дори все още не сме се изпокарали по темата да пускаме ли климатика и на колко градуса.

Въпреки тази есенна идилия големите вериги магазини вече ентусиазирано и безспирно говорят за коледни дръвчета, канелени сладки, подаръци, лампички, украси и трапези.

Да, всички обичаме бабините сарми, дядовото червено вино, на мама баницата и на татко анти-веганските пържоли. И нямаме нищо против подаръците, стига да не са чорапи. Но да надъхваш от есента, че в края на декември ще злоупотребиш със свинското и винското... не е библейско!

Най, ама най-дразнещи обаче са коледните реклами, които долитат от телевизора два месеца преди Коледа.

Те невинно се прокрадват през октомври, развихрят се през ноември, достигат своя пик през декември, а в тежки случаи се повтарят чак до Свети Валентин. Ясно е, че чудесата на китайската промишленост, изработени от тонове пластмаса и акрил и решени в стил "Мечтата на далтониста", само чакат, за да ги изкупите на килограм.

Знаем и че всички позалежали смартфони, таблети, мултикукъри, епилатори с фенерче и самобръсначки с 19 ножчета трябва да бъдат пробутани на "невероятни промоции". Само че Дядо Коледовците, джуджетата и фалшивият сняг посред златна есен не са най-правилният подход.

Да, по Коледа отново ще слушаме сладникави песни с отнесена усмивка на лице. Отново ще раздадем подаръци на близките си, ще преядем и може би дори ще препием. Ще изкупим де що има смартфон и многоинчови плазми.

Просто няма нужда всичко това да ни се напомня в секундата, в която настъпи 1 ноември...

 

Най-четените