Предизборната кампания за евровота, ако някой случайно е забелязал, тече официално от 25 април. Тя напълно доказва, че политическото дъно е някъде под нивото на Марианската падина. След като дебатът може да бъде лесно изместен във всякаква посока - или направо да го няма съвсем, предизборната кампания цикли в рамките на агитацията и нейните видео провидения.
Порция кюфте с кебапче вече не купува гласове - цените съвсем паднаха. И докато очакваме да разберем какво ни бърка дали Жан-Клод Юнкер или Мартин Шулц ще бъде главата на Европа, оставаме на постна диета от ежедневни агитационни скандали.
След като всички ореваха света, че Реформаторският блок изпаднал в творческо безсилие и копирал американска кампания, сега наред са агитационните материали на останалите партии.
„Атака" използва билбордовете на телевизията си за агитация и въпреки че ЦИК им удари здрав гръб, решиха да ги подменят след вихъра на скандала. По-късно се оказа, че рекламирайки православното семейство, партията е краднала кадри от сватбата на нищо неподозираща двойка. Тъкмо да утихне шумът, оказа се, че календарчета с Бербатов приканват да се гласува за ДПС, без футболистът да има идея.
Някой пусна и димката, че клипът с фехтовката на БСП е жестока несправедливост, защото участниците не знаели, че участват в предизборно видео, но това дори не успя да се потвърди. Изключеният компютър, в който романтично и предизборно се взира Бойко Борисов, също не беше подминат от будното гражданско съзнание.
И докато Facebook кани на „митинг концерт с почерпка" на ДПС в Бяла Слатина с участието на Тони Стораро, Емо Крокодила и орк. Фантазия, придружени от Лютви Местан, Делян Пеевски и Филиз Хюсменова, идейните им противници от „Атака" обещават руската група „Любе" да свири на предизборния им концерт, в унисон с русофилския вот, който мечтаят да приберат.
Най-интересното обаче предстои. В деня за размисъл може всички да осъмнат с бради или сменена партийна ориентация, кой знае. Нали такива политически дебати са на мода?