Умилително е възторгването на министъра на туризма от собствените й открития. Неотдавна Николина Ангелкова констатира, че нашите плажове предлагат много повече "услуги" в сравнение с гръцките. И като се замисли човек, повече са: кукуруз, прохладное марожное, разредена бира, татуирани мутри, силикон на килограм, неизменни фасове по плажа и изобилно количество ешерихия коли в морето.
Още по-преди министър Ангелкова реши да рекламира България като кинодестинация с клип на Силвестър Сталоун и Антонио Бандерас, в който те се кълняха, че „България е мястото". А най-преди направи несръчен опит да смени туристическото лого, но понеже удари на камък с конформисткото "въздържал се" на професионалната гилдия, за по-сигурно предпочете да не прави повече резки движения.
Междувременно през изминалия уикенд министър Ангелкова - по чистосърдечното й самопризнание - за първи път отиде в Странджа, а след това обиколи Несебър „като турист".
Хубаво, че стана министър! Така поне ще попътува, ще опознае България и ще я обикне. Пък и не са съвсем безполезни воаяжите на Ангелкова! Ето сега тя се запозна с археологическите разкопки в Югоизточна България и прозря необходимостта да рекламираме 17-те вампири, открити от 2004 г. до днес.
Така хаосът в глуповато-пленителната липса на стратегия за развитие на българския туризъм бе подсилен от нелепото ахкане на министърката по мистики от миналото.
Няма да е чудно, ако скоро вкараме вампирите в герба, сменим розовото масло с жива вода от Плиска, превърнем Слънчев бряг в ретро killing парк, направим мавзолей на Ванга и укрепим Мадарския конник с итонг и силикон.
Ангелкова всъщност не е пионер в прехласването на властта по вампирите. Пръв бившият финансов министър Симеон Дянков в предишния мандат на ГЕРБ изля половин милион лева в Созопол заради кокалчетата на Йоан Предтеча, лечебните мощи, изчезналия кивот и бръмбърите в главата на Божидар Димитров. Созопол така и не се превърна във втори Йерусалим, но сега пък Странджа има реален шанс да засенчи славата на Трансилвания като новия вампирски център на Балканите.
Може да открием там изби за бутилиране на кръв, да разработим иновативни еко-пътеки, по които да заплитаме косите на туристите, за да им отнемем силата, да ги душим, да ги преследваме с дървен кол от трепетлика или дрян, да им връзваме амулети с чесън на шията и накрая, ако оцелеят, да платят по една средна западноевропейска заплата за мистичната атракция.
И докато Божидар Димитров възпроизвежда коронаТА на българскаТА царица (коя по точно?!) и я предлага като разменна монета на депутатите срещу това да приемат Закона за българското гражданство (може би да я носят по график!?), то Николина Ангелкова умело му открадна ролята на повелител на магиите в българската политика.
Както в рекламата, така и в туризма, понеже българското бъдеще не е вървежно, „продаваме" на нашенци и чужденци българското минало. При това гарнирано с откровени небивалици.
България е спасител на генетичния код на цивилизациите, българското злато е извънземно, българските нестинарки са първите dubstep танцьорки, българските каменни надписи са от времето на Големия взрив, а националната историята е удобно убежище за лишени от въображение и компетенции политици.
Иначе паралелно с вампирския сюжет, министър Ангелкова подсигурява летния туристически сезон с информационни табели, които да „гарантират" правата на туристите, с горещ телефон, на който тда информират за нередности от 08.00 до 17.00 ч. , както и с дежурното отчитане на „ръст в сравнение с предходната година".
Само следете процентите в ръста след популяризирането на вампирите!
Бал съм ги! Да наливаме пари - след като пикливата верона направи къща в която се прави внушението, че е на ромео и жулиета (измислени герои - фикция) а къщата всъщност е била на някакъв зъболекар с фамилия близка до капулети (капоти ли какво беше) и достроиха един смешен балкон и тупнага една кичорна статуя дето я барат по цицата всички уж за късмет що ние да не налеем някой и друг лев в една втора трансилвания и белким да изкараме някакви пари. Всичко е до правилното наливане обаче, правилното лъжене/внушение за достовернос за да привлече туристи и от там да вади касовия апарат. Ама тая тиква надали ще успее да го направи както трябва.
ама лайняната къща на ромео и жулиета не е ли глупост?