„Два милиона евро за аматьорско сайтче?" - този въпрос дебне от всеки ъгъл на Facebook и Twitter, след като никому неизвестна „земеделска" асоциация се похвали (с меко казано "несвързано" прессъобщение), че е създала платформа на стойност 2 милиона евро, а официалното й откриване се е провело в резиденция „Лозенец" в присъствието на президента Росен Плевнелиев.
"Бенефициентът" на огромната сума е т.нар. Асоциация за използване на информационните технологии от земеделските производители в България (АИИТЗПБ), създадена през 2010 г., а чудото на техниката за 2 млн. евро - сайтът it-farmer.bg.
„Следващите месеци предстои изграждането на нови бизнес офиси в София и Варна, където бизнесът се развива много добре, като инвестицията там ще е около 500 хил. евро, а новите работни места ще нараснат поне с 30 нови служители", пишат още от организацията.
PR-съобщението е придружено от дружеска снимка на държавния глава с русата управителка на Асоциацията - инж. Ваня Тучева, която за броени минути се превърна в сензацията на всички, гладни за заглавия с префикс ШОК! СКАНДАЛ! МЪЛНИЯ!
Профилът й във Фейсбук е напоен със снимки от правителствената резиденция и общи фотографии с Томислав Дончев, Кирил Домусчиев и Венелина Гочева, които дамата описва като "моите приятели".
Само един клик на it-farmer.bg показва, че "интелигентната и презентационна платформа" (по описанието на инж. Тучева) всъщност не е сайт, а нещо средно между преразказ по картинка и презентация тип Power Point, татуирана с българския герб и знамето на ЕС.
Всичко това е достатъчно, за да се превърне темата в скандал в социалните медии. И наистина щеше да бъде, ако всичко казано дотук беше истина.
Но не е.
Че е имало събитие в резиденция "Лозенец" - имало е, че инж. Тучева е присъствала - присъствала е. Само че филмът не е шведски, а съветски... Нещо като "Селфи с европроект", само че с президента.
Знаменателният сблъсък на АИИТЗПБ с широката общественост е на събитие, организирано от издателите на в. Труд и в. 24 часа - "Големите малки", класация за малки и средни предприятия, от които първите 15 фирми получават награда - безплатна реклама по вестниците на Медийната група.
На събитието присъства и Ваня Тучева, която се е включила в бизнес-състезанието, въпреки че Асоциацията й е регистрирана като НПО, а на името й няма вписани търговски дружества. Мистериозната АИИТЗПБ не е сред наградените в конкурса, но получава покана за събитието.
И така започва митът за българската звезда от Силициевата долина на селското стопанство.
По отношение от вълната възмутени - никъде не се казва, че сайтът е финансиран с държавни или европейски средства. Всъщност, справка в Регистъра на структурните фондове показва, че асоциацията не е получавала една стотинка от ЕС.
Самият "сайт" съществува необезпокояван от 2011 година. Но очевидно бутафорна платформа и въображаеми два милиона евро работят като по-добра реклама от участия в конкурси. И със сигурност Асоциацията нямаше да получи толкова реклама, ако беше разчитала на официалните канали за реклама.
Материалът е публикуван в Chronicle.bg
Жива гавра с хората. Когато правих презентация на Adobe Director за изпита в университета, си бях оставил ръцете. Разбира се, пак беше на светлинни години от това чудо. Нито шрифтът като хората, нито снимките. Това е СРАМ за държавата ти. Окей, нека струва 2 милиона, но поне го направете като хората, нещо от сорта на Yahoo или подобно... но за глупав земеделски сайт НЕ ти и трябва истински мащабна платформа. Всеки частник би направил дори перфектен проект за 10-15 хиляди ЛЕВА. И в чужбина се краде, ама с гъза чак не...
Добре, а какво общо има президентЪТ с новината?
Президента няма общо, тук има общо само скалъпената реклама на уж едно НПО което уж се занимава с обществено полезна дейност (или поне така трябва), а всъщност се изявява като PR агенция, и консултантска фирма и какво ли още не. След купчината безсмислици излизащи на талази и от профила ѝ, и от статиите, които явно личи, че сама е писала, някой трябва да попита "Инж." Тучева как и по какъв точно начин помага на земеделието с IT технологии, аз например бих се възползвал. Но не сме видяли нищо повече от селфита и чашки за кафе... Но иначе е амбициозна, успява да накара хората да повярват, че има капитал 2 млн евро. А всички знаем, че и лошата реклама си е голяма работа.
Няма нищо случайно в света на парите.Случайност е ако парите не достигнат за където са предназначени.Ами борба на хиените за оцеляване.
Някой учуден? беше очевадно куха новина, не мога да повярвам що чудо празноглавци се хванаха на въдицата... Ако наистина ставаше дума за далавера за 2 милиона лева, първо че щяха да отделят поне 100 000 за сайта, второ че въобще нямаше да правят опити да го рекламират, защото с дори най-просто око се вижда че "сайта" е едно голямо нищо. Ако въобще смее човек да го нарече сайт. Още преди 15 години ги правеха много по-хубави.
Bobby_gBG , ама много си оригинален. Я направи тогава коментар за логото на България, където се усвоиха едни 1.4 милиона лева, а го гепиха от Киргизтан, които си го бяха направили за 600 лв с конкурс. Какви 100 000 лева. Отделно брошурите където се лови сьомга и мечка гризли, седят в склад и струват 80 000 лв. Отделно няколко виртуални образователни портала, където потънаха милиони, а не видях да има такива портали, които да свързват всички училища. ----- Очевидно е някаква странна тая новина, но е напълно реалистична спрямо досегашните усвоявания на средства.
Явно госпожата заработва и като секс труженичка в свободното си време, за да инвестира във високите технологии за земеделци http://tinyurl.com/vantuch
Другарю "умен", парите за логото са за рекламата, и за популяризацията му, а не за измислянето му, така че няма никаква база за сравнение със текущата "новина", в която парите уж трябва да са дадени за някакъв велик сайт.
То и СУ(uni-sofia.bg)си имат средно тире, но сайтът им надали е правен от "абсолютни лаици", и надали струва, колкото този за 2млн. евро. Впрочем, сайтът на електронните фермери наистина е покъртителен, снимките, инфото, всичко...