Резултати с научна стойност могат да се постигнат не само с най-големите уреди, но и с по-малки. Иначе, немци, англичани, французи и прочие да не са глупаци да дават пари за астрономия.
Има различни задачи за различните инструменти. Даже мога да ти кажа, че някои задачи не могат да се изпълнят с големите телескопи, а с такива от среден и малък клас.
А ако погледнеш, астрономите у нас имат не само силна популяризаторска дейност (хиляди посещават обсерваторията всяка година и слушат лекции под купола на най-големия в региона телескоп) за млади и стари, студенти ходят на обсерваторията на практика и школи, но и имат сериозни публикации в най-големите астрономически списания. Следователно, полза от тях има.
Това повечето пишещи тук го знаят, защото са ходили там. Препоръчвам ти и ти да можеш да идеш (природата в Родопите също е много красива) стига да не я затворят.
Роженската обсерватория е прекрасен туристически обект. Не виждам защо трябва да се закрива нещо което освен да прави наука при повече популяризация може да носи пари, особено в край с бедно население какъвто е Родопите. Чух че едно посещение в обсерваторията е 3 лв. Защо да не се увеличи таксата? Има лекционна зала, музейна сбирка, демонстрационен телескоп (http://bulgariatravel.org/bg/object/212/Rojenska_observatoriya). Държавата може да организира училищни посещения, екскурзионни летувания за просвета + туризъм + спорт сред природата на децата, вместо ученическите екскурзии да са само до хотели с "всичко включено" тв, интернет, басейн, а уж да се води "зелено училище". В тая посока трябва да се гледа, на принципа "опознай родината, за да я обикнеш". Отделно че парите за наука изобщо не са пари на вятъра, разбира се.
Tedi Коя е тая държава защото иначе е много хубаво като идея ама ако не си забелязал по тия земи държавност отдавна няма,и по-лошо че май скоро няма и да има.
Явно не разбирате,че на тези които плащат на Тиквата ,не им трябва умен и организиран народ ,а бели роби да им работят по фабриките и хотелите и евтини жени да си ги ползват когато си поискат и за каквото им дойде на ум.Съсипването на образованието и науката в България в момента може да се сравни само с 1393 година.Този катил ни връща поредните 500 години в развитието на обществото и самосъзнанието.