Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Всекиму според калъфа

Опаковката става толкова важна, колкото и съдържанието Снимка: Getty Images
Опаковката става толкова важна, колкото и съдържанието
Хората охотно купуват за рекордни суми калъфи от Chanel, Louis Vuitton и Kate Spade, украсяват с кристали и луксозни материали обикновените телефони Снимка: Getty Images
Хората охотно купуват за рекордни суми калъфи от Chanel, Louis Vuitton и Kate Spade, украсяват с кристали и луксозни материали обикновените телефони
И McDonald's са се вписали в концепцията Снимка: Getty Images
И McDonald's са се вписали в концепцията

Телефоните са по-красиви отвсякога. Дори със затворени очи може да изберете модел според съвършената форма, здравина или възможността за персонализация. Влезте в магазин на оператор или потърсете онлайн и ще видите забележителни достижения на индустриалния дизайн и инженерния гений.

Този момент в магазина е последният, в който дизайнът на телефона има значение. Защото вие, като огромното мнозинство от купувачи на смартфони през 2014, ще извадите телефона от кутията му и директно ще го поставите в калъф, където ще остане до края на вашия 2-годишен договор с оператора. А може би и след това.

Няма значение как изглежда телефонът ви - така или иначе няма да забележите

Ако купите смартфон, има огромна вероятност да купите поне един калъф, който да използвате с него. NPD Group установи през декември 2013, че 75% от притежателите на смартфони използват калъф с устройството си, но от компанията бяха шокирани, че процентът не е дори още по-висок. В година преди този доклад продажбите на калъфи за телефони са се увеличили със 17 процента.

Apple, бастионът на добрия дизайн на смартфони, компанията, която прави красиви телефони от преди всички останали, е дори още по-засегната от тази тенденция. 87% от притежателите на iPhone използват калъфи, констатират от NPD, и почти половината от тях са използвали повече от един калъф за времето на употреба на телефона си. След дебюта на iPhone 6 и 6 Plus, най-тънките и най-модните айфони до момента, производителите на аксесоари са продали повече калъфи от всякога. Дори Apple ви увещават да криете красивия им нов дизайн в кожен калъф.

Някои потребители на калъфи, разбира се, го правят, за да запазят телефоните си

Този порив става все по-силен, когато телефоните стават по-големи, а стъкленият панел може да се окаже по екран на земята, тъй като хлъзгавата му повърхност затруднява държането му. (Ако сте изпускали новичкия си iPhone 6, преди още да сте му нахлузили калъфа, със сигурност по корпуса му ще има белег, който да не допусне да забравите този инцидент.)

От друга страна, телефоните така или иначе стават все по-важни за живота ни; ако смартфонът ви се счупи, губите снимките си, контактите, бележките, дори рекордите в игрите. Телефонът ви вече е ценен обект във всеки смисъл на думата.

Калъфите обаче започват да се появяват и в модни дефилета и фолиа на списания, с дизайн от Марк Джейкъбс, Харис Туид и други. През септември Vogue излезе с препоръки за "най-луксозните калъфи, които да си купите още сега".

И хората охотно купуват за рекордни суми калъфи от Chanel, Louis Vuitton и Kate Spade, украсяват с кристали и луксозни материали простичките метални телефони. За много от тях телефонът не е проява на моден вкус, нещото, което говори за вас като личност и характер.

Не - калъфът вече изпълнява тази функция

Може и да се оплакваме от забележителната еднаквост на смартфоните в наши дни, от факта, че от разстояние е практически невъзможно да различите едно голямо черно пластмасово блокче от друго голямо черно пластмасово блокче. Но може би това не е резултат от мързел от страна на производители. Може би просто те вече съзнават, че потребителите искат празно платно, върху което да рисуват собствената си индивидуалност. Те може да харесват един цвят сега, но кой може да каже дали ще го харесват и 10 месеца след началото на 2-годишния им договор с оператора? Ами ако телефонът не отива на обувките им?

Почти може да се твърди, че правилната стратегия за покупка на телефон е да изберете първо желания калъф, и едва след това да откриете телефона, който да поставите вътре. Повечето смартфони така или иначе си вършат добре работата - ще се затрудните да откриете съвременен модел, който да не ви свърши работа. Но намирането на такъв, който да ви отива, който да съответства на начина, по който се възприемате и желаете да бъдете възприемани от другите, е много по-трудно.

Motorola в някакъв смисъл са прави, че хората желаят да персонализират телефоните си, но пропускат основната идея: ние не желаем да персонализираме телефоните си само веднъж, когато ги купуваме. Не, персонализираме ги непрекъснато, отново и отново, предекорирайки айфоните си по начина, по който сменяме чорапите си. Когато New York Times разговаряха с група модни тийнейджъри за навиците им при шопинг, разговорите редовно се връщаха към iPhone 6. "Когато снимаш, хората виждат калъфа," казва 15-годишната Кейтлин Хейуд.

Ето защо новият Motorola Droid Turbo е толкова интересен

Това не е телефон с добър дизайн: той не е с изчистен силует, не изглежда много фин, нито е крайно удобен. Той има голямо DROID лого на гърба, което необяснимо включва и количеството памет в телефона, защото очевидно според някого това е информация, която е нужно да виждате постоянно. Но иначе той е изключителен пример за високи технологии, и реалността е, че успехът или провалът на Droid Turbo не зависи от това как той ще изглежда без калъф, а какво може да прави с поставен калъф. И нищо чудно да зависи и от това дали операторите и производителите на аксесоари ще пуснат навреме подходящи калъфи за него.

Конструирането и производството на добър смартфон все още е нещо много трудно. Софтуерът е важен. Издръжливостта е важна. Производителността на камерата е важна. Животът на батерията е важен. Но в света, в който живеем, начинът, по който изглежда телефонът ви, няма значение. Хайде най-после да спрем да се правим, че външният вид на телефоните е нещо важно.

 

Най-четените