Най-впечатляващият виртуален свят, виждан някога? Какво знаем за дългоочакваната Cyberpunk 2077

На тазгодишното изложение за видеоигри E3 нямаше много заглавия, които привлякоха вниманието и ни заинтригуваха така, както направи това Cyberpunk 2077 - следващата голяма игра от разработчика на The Witcher и Gwent CD Projekt Red.

До този момент нямахме нищо конкретно за този дългоочакван проект, освен тийзъри и спекулации, но от дебютния трейлър, с който приключи конференцията на Microsoft, и последвалата геймплейна демонстрация, която се проведе при затворени врати, научихме много повече. И то е адски вълнуващо.

От едночасовия геймплей, който видяхме от CD Projekt на изложението, на първо място прави впечатление размерът и мащабът на света, адаптиран от едноименната настолна ролева игра Cyberpunk 2020 на Майк Пондсмит.

За пръв път се появи и главният герой - неопределен персонаж на име V, който може да модифицирате според желанията си. За разлика от първоначалните илюстрации от играта, които бяха доста мрачни, този път пред погледа се разлива море от хора и сгради, облени в светлина и цвят, над които стои небе, пулсиращо с неонови билбордове.

Cyberpunk 2077 изглежда като бъдещето. Това сякаш е очевидно, като се има предвид името, но нямаме предвид само мястото на действието.

Бъдещето, което виждаме в Cyberpunk 2077, е и в безпрецедентното ниво на решения и последици за една ролева игра. V е кибернетичен наемник, който живее във футуристичния метрополис Night City. Докато историята на играта не беше разкрита много, със сигурност тя ще ви постави в активния и опасен подземен свят на огромния град.

Вие сте човекът, който хората търсят, когато трябва да нарушат правилата. Въпреки че името ви не може да бъде променено, всичко останало във вашата версия на V е персонализирано. В началото на играта задавате статистическите данни на героя, правите фина настройка на външния му вид и създавате неговите предимства и недостатъци. Както при много ролеви игри, това персонализиране не свършва със започването на играта. В нейния ход V ще може да придобие всичко от умения до дрехи и ъпгрейди, които не само променят външния вид, но и го правят по-мощен.

Изглежда, че Cyberpunk 2077 може да предложи богат избор от подходи за всеки стил на игра.

Атаката с целия наличен арсенал ще бъде също толкова осъществима, колкото и умен и тактически подход, който ще бъде в комбинация с дипломатическите решения. Често обаче най-добрият начин да откриете всичко, което дадена ситуация предлага, е като комбинирате различните подходи. Дипломацията няма да ви отвори абсолютно всички врати, но няма да го направят и огнестрелните оръжия. V ще трябва да се адаптира, но няма да се измъква без последици - Cyberpunk 2077 ви кара да почувствате, че можете да правите каквото ви харесва, но добавя системен и дори социален натиск, който придава тежест на решенията ви. Има ясно дефинирани параметри на начина, по който напредвате в света на играта.

Cyberpunk 2077 култивира идеята за безпрецедентно изживяване в открития свят, където всеки малък детайл е идеално подготвен, за да ви потопи в този опасен неонов град. Играта налага много малко ограничения. Можете да подходите към всеки разговор и сценарий, както искате, и може би по-важното е, че очакваме всяка геймплейна механика - от шофирането, през диалога и хакерството, до стрелбата - да е добре обмислена и изпипана, според нивото, което CD Project Red показа в поредицата The Witcher.

Градът е разделен на шест уникални района. Между тях може да се придвижвате и с кола, както показва демото. Самото шофиране е от първо и трето лице, но по принцип перспективата в играта е само от първо - целта е по-ефективно потапяне в атмосферата.

Атмосферата обещава да е страхотна и в най-добрите традиции на киберпънк жанра.

В света на играта гигантските компании, наречени "мегакорпорации", държат цялата легитимна власт и затварят очите си пред бедните общности, като позволяват на синдикатите за организирана престъпност да станат легитимни посредници в борбата за власт.

Ако сте запознати с жанра покрай филми като „Блейд Рънър", игри като Deus Ex и сериали като Altered Carbon, веднага ще получите подобно усещане от Cyberpunk 2077. Дори и най-малките подробности като жаргона в езика на играта помагат за създаването на дълбоко развит свят. А очевидно става въпрос за ролева игра и като такава, събирането и ъпгрейдването на екипировката и оръжията е централно за геймплея. В демото например видяхме един епичен пистолет със специално умение за рикоширащи куршуми.

Досега все още няма дата за излизане на Cyberpunk 2077, така че е сигурно, че това ще стане най-рано през 2019 г., но няма да е шокиращо, ако се появи и едва през 2020 г.

Най-малкото можем да спекулираме относно това за кои платформи да очакваме играта. Тя ще се появи на PS4, Xbox One и PC, което е поне една добра причина да очаквате Cyberpunk 2077 през следващата година; ако се забави до 2020 г., би могла да се появи и за следващото поколение конзоли, които всички очакваме някъде по същото време.

Просто казано, Cyberpunk 2077 се усеща като по-голяма и по-пълна симулация от всяка игра, която някога сме виждали. Ако тя работи наполовина добре от това, което показа демонстрацията от E3 2018, значи можем да говорим за нов шедьовър от класата на хита The Witcher 3: Wild Hunt от същото студио.

Новините

Най-четените