Изложението BlizzCon 2019 дойде в критична за Blizzard година. Очакванията към събитието бяха огромни не само заради новите анонси, но и заради скандалите, избухнали непосредствено преди форума в една от най-големите гейминг компании.
Blizzard вероятно ще усеща последиците от противоречивата си забрана срещу хонконгския Hearthstone геймър с прякор Blitzchung още доста време. Компанията не само се сблъска с широко разпространен бойкот от страна на геймърите, но беше заклеймена от група американски депутати и дори свои служители заради решението, загуби и ключов спонсор на своите международни състезания по игри. Mitsubishi реши да изтегли спонсорството на събития за електронни спортове под шапката на Blizzard след скандала с Blitzchung, замесил компанията в конфликта между Хонконг и Китай.
Затова обичайното годишно изложение BlizzCon, на което компанията събира най-големите си фенове и промотира най-големите си гейм поредици, този път дойде в необичайно тежък период за Blizzard.
Успяха ли новите анонси да спасят репутацията на студиото и да отклонят вниманието от политиката и скандалите?
Политика вместо игри
"Blizzard имаше възможността да обедини света в труден момент преди месец, а ние не го направихме", каза шефът на компанията Джей Алън Брак пред публиката при откриването на събитието. „Прекалено бързо се придвижихме при вземането на решения и за да влошим нещата, бяхме твърде бавни, за да общуваме с всички вас".
„Когато се замисля за това, от което съм най-недоволен, има две неща - първо, ние не спазихме високите стандарти, които си поставихме, и второто, провалихме се в целта си. За това приемам отговорност и съжалявам".
Брак също обърна внимание на продължаващите протести, които в момента се провеждат пред сградата на Blizzcon, в която протестиращите раздават тениски с надписа "Свобода за Хонконг" и държат знамена, заедно с костюми на Мечо Пух - символ на протест срещу Китай.
"Нашите действия ще имат значение повече от която и да е от тези думи. Докато обикаляте наоколо този уикенд, надявам се да е ясно колко сме отдадени на правото на всеки да се изразява по всякакъв начин, на всякакви места".
В района имаше около 50 протестиращи, които се бореха за вниманието и подкрепата на стотиците, присъстващи на събитието. Може би извинението на Blizzard ще задоволи мнозинството, но във всеки случай, най-гласовитите протестиращи на самия форум не изглеждаха особено впечатлени. Консенсусът сред тях бе, че компанията е обърнала гръб на своите ценности.
"Blizzard е американска компания и трябва да се придържа към свободата на словото, а не да изповядва китайските норми", заяви един от протестиращите пред сайта Eurogamer. "Blitzchung did nothing wrong - free Hong Kong" ("Blitzchung не е направил нищо лошо, освободете Хонконг") беше друг рефрен, скандиран от малката, но гласовита тълпа, която не намаля до края на форума.
За щастие имаше и достатъчно гейминг
След няколко седмици на спекулации, Blizzard обяви официално Overwatch 2, която ще бъде пълноправно продължение на хитовия отборен онлайн шутър. Акцентът пада върху сингълплейър съдържанието, което не бе застъпено в оригинала. Премиерното видео потвърди поне двама нови герои, микс от стари и нови карти, нов RPG елемент за уменията на героите и др. Онези, които са вложили стотици часове в Overwatch, не трябва да се отчайват, тъй като идеята на компанията е двете игри да продължат да съществуват едновременно. Ако пък преминете към втората част, целият ви прогрес и ъпгрейди ще се пренесат. Overwatch 2 ще излезе на все още необявена дата за PC, PS4, Xbox One и Switch.
Феновете на Hearthstone бяха зарадвани с анонса на Hearthstone Battlegrounds - нов режим от типа autobattler за осем играчи. При него набирате група чудовища, които изпращате да се сражават с други играчи, докато оцелее само един отбор. Това е първият нов режим за Hearthstone от доста време насам и идва след вълната от популярни такива игри за мобилни устройства.
Освен това, играта ще получи и последния за годината експанжън, наречен Descent of Dragons. Както подсказва името, в него ще видим много дракони, както и завършек на сюжетната линия за Годината на дракона. Всеки клас ще получи по една нова легендарна драконова карта.
IV. Diablo IV
След три цели игри и няколко големи експанжъна, легендарната поредица Diablo вече има достатъчно съдържание, от което да се вдъхнови при създаването на следваща част. Така продължението на култовото RPG на Blizzard ще бъде едно гигантско „намигване към феновете на Diablo II", с тъмен, мрачен тон, консолидирана история (която представя бившия съюзник Лилит като големия враг в новата игра) и набор от кооперативни и PvP битки, които имат нелеката задача да оправдаят очакванията на феновете. Самата Лилит, която носи зловещата титла Succubus Queen, се появи съвсем за кратко в Diablo II, но този път ще я видим с нов визуален дизайн и като център на историята.
Дори уменията на героите явно изглеждат взети директно от Diablo II.
Локациите този път са с подчертано по-драматична визия, доста различна от цветния визуален стил на Diablo III. Нивата в света на Diablo IV са по-интерактивни и „периодично засипани с трупове, руини, сивкави пустини, пещери, гнили крипти, блата и тресавища, както и плячкосани градове".
Очакват ни поне три потвърдени класа - Barbarian, Mage и Druid - както маунтове (зверове, които може да яздите, за да се придвижвате по огромната карта), ко-оп режим за четирима души и др. Новост е и наличието на PVP, каквито отсъстваха в Diablo III. Играта се прави за PC, PlayStation 4 и Xbox One.
World of Warcraft отказва да се предаде, Blizzard - също
Осмият експанжън на World of Warcraft също бе анонсиран с ефектен трейлър по време на събитието. Той се нарича Shadowlands и ще се появи през 2020 г. Предният експанжън Battle for Azeroth дойде през август 2018 г., така че феновете на неостаряващото ММО със сигурност вече нямат търпение. Едно ново нещо, което експанжънът ще донесе, са генерирани на случаен принцип локации, които обикновено се свързват с брутално трудния roguelike жанр и никога не са били част от света на играта. Подземието може да се играе самостоятелно или с четирима приятели и ще се променя всеки път, когато влезете. World of Warcraft: Shadowlands ще намали тавана на нивото до 60, разкри Blizzard по време на BlizzCon 2019. Това е добра новина за всички играчи, тъй като времето, прекарано за достигане до сегашния таван и достъпното съдържание, ставаше прекалено много. Сегашните играчи на максимално ниво ще бъдат намалени до ниво 50 и след това ще могат да стигнат до ниво до 60 в течение на експанжъна Shadowlands.
Големият въпрос сега е ще успеят ли новите анонси да спасят репутацията на Blizzard.
Компанията вече се сблъска с всенародния гняв, когато анонсира мобилна Diablo Immortal игра по време на своето представяне на BlizzCon 2018.
Тогава неочакваният и очевидно нежелан анонс не остави равнодушни почитателите на поредицата, известни със своя хардкор ентусиазъм за нея. Цялото интернет пространство и социалните медии реагираха с универсална критика на играта. Днес, година по-късно, тази тема изглежда вече не е толкова тежка. Компанията демонстрира прогреса си по отношение на играта, показвайки един от шестте класове герои (Demon Hunter) в ново видео, озаглавено Development Update. След като iOS вече поддържа PS4 и Xbox One контролери, можем да се надяваме, че Diablo Immortal също ще се играе по-добре.
Blizzard показа положително отношение и разбиране на геймърското мнение, като в същото време се съсредоточи върху нещото, което умее най-добре - да прави игри. Това е добър знак за бъдещето на компанията, която сега ще се бори освен за повече пазарен дял и продажби, също и за благоразположението на най-заклетите си фенове.
Чаках 20 години Диабло 3, платих 60 евро за нея и я изтрих след една седмица. Диабло 4?! ХА ХА ХА...