След меко казано разочароващият старт на Battlefield 2042 и няколкомесечно забавяне, от DICE и Electronic Arts най-накрая са готови с премиерата на Първи сезон за популярния мултиплеър шутър.
Съвсем скоро ще разберем дали понятието "по-добре от никога" важи и тук, като очакванията са новото съдържание да компенсира множеството първоначални проблеми като бъгове, недостатъчно съдържание и липсващи функционалности, които доведоха до множество критики, отлив на играчи и слаби финансови приходи.
Именно това стана и причина за сериозното забавяне на първото голямо пускане на ново съдържание в играта и внасянето на подобрения. Още през февруари бе преценено, че ще трябва доста повече време за нанасянето на необходимите корекции, така че продуктът в крайна сметка да задоволи големите първоначални очаквания.
Още миналия месец бе изключен мода с възможност за участие на цели 128 играчи, който бе едно от основните нововъведения в играта, но в крайна сметка се оказа изключително проблемен.
След това бе публикуван 12-месечен план за поправка на функции, които трябваше да бъдат работещи още в началото. А това показва, че играта изобщо не е била готова да бъде пусната.
Както знаем играта е изцяло мултиплеър и контекстът, в който ще се развива действието, е свързан със световна криза, причинена от климатичните промени. Основна роля имат армиите на номади бежанци, наречени Non-Patriated (No-Pats), които се изправят в пълномащабна война срещу САЩ и Русия.
Сега от DICE и ЕА искат да закърпят положението, след първоначалния неуспех.
Season 1: Zero Hour ще добави една нова карта. Тя ще се намира в канадските Скалисти планини и ще комбинира както открити, така и закрити зони за водене на планински бой.
На бойното поле ще настъпи и нов специалист - Евелина Лис. Тя е инженер със специализация за противодействие срещу различни бронирани машини, превозни средства, хеликоптери и самолети.
Тя ще има специално умение Armour Hunter, което ѝ позволява да вижда през стени противниковите цели и след това ще може да ги унищожава с управляеми ракети.
Ъпдейтът ще включва и някои нови оръжия.
На първо място е арбалетът Ghostmaker R10, предназначен за битка на средни разстояния, с възможност за избор между обикновени, леки, тежки и дори експлозивни амуниции.
Следва снайперистка пушка BSV-M, която обаче няма някакви по-специални функции. Последното ново оръжие ще бъде гранатомет за изстрелване на димни гранати за създаване на прикритие на определена зона.
Към тях са прибавени и два нови хеликоптера - RAH-068 Huron и YG-99 Hannibal. И двете машини имат налични стелт режими, които деактивират повечето от оръжията им, но ги оставят правят невидими за радара. Единствено новият Евалина ще може да ги прихваща в ръчен режим на своята преносима ракета.
Очаква се Zero Hour да внесе доста корекции на грешки и да добави към общата функционалност с повече стабилност, по-добро балансиране и подобрено управление за оръжия и превозни средства, наред с други настройки. Модърите пък могат да очакват по-мощен редактор, докато новата функция Portal ще връща някои превозни средства и моменти.
Всички нови джаджи от Първи сезон са безплатни за всички играчи на BF2042, като за тези с Premium статут ще имат достъп до допълнителни скинове и козметични промени за тях.
Дали и доколко ще бъде успешен той очаква да разберем на 9 юни, когато е премиерата му.