Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Ubisoft не може да си завърши игрите

Компанията захвърли три проекта и отложи за шести път Skull & Bones Снимка: Getty Images
Компанията захвърли три проекта и отложи за шести път Skull & Bones

С над 20% тази седмица падна стойността на акциите на гиганта в гейминг индустрията Ubisoft.

Толкова струваха на създателите на поредиците Assassin's Creed, Far Cry и Watch Dogs обявените трагични резултати за фискалната 2022 г., които доведоха до окончателното спиране на три проекта и поредно отлагане на дългочаканата Skull & Bones.

Цената на акциите на компанията падна до 18,80 евро малко след отварянето на пазара в четвъртък, достигайки най-ниското си ниво от повече от седем години. Впоследствие се стабилизира и към обяд на същия ден вече се търгуваха на цена от около 20 евро, което е спад с 16% спрямо затварянето в сряда.

Именно тогава, в официално изявление, френската гейминг компания обяви, че намалява оценката си за очаквани приходи от последната четвърт на 2022 г. от прогнозирани 825 милиона евро до 730 милиона заради по-слаби продажби от очакваното.

Данните за цялата година са дори по-лоши. Вместо ръст от 10%, приходите на Ubisoft ще паднат с 10% за фискалната 2022 г. 

Една от причините за всичко това е лошото представяне на пазара на игрите Mario + Rabbids: Sparks of Hope и Just Dance 2023, въпреки "техния амбициозен маркетингов план". Друга причина е "влошена икономическа среда, която засяга потребителските разходи."

"Когато ни удари COVID-19 пандемията, имаше огромни скокове на приходите от 20-30%", обяснява за CNBC Люис Уорд, пазарен експерт от International Data Research. "Днес се сблъскваме с икономическите последствия след пандемията, опасения за потенциална рецесия, нарастваща инфлацията и проблеми с веригата на доставки в Северна Америка и Европа и, разбира се, нахлуването на Русия в Украйна."

Потребителите в глобален план намаляват покупките на продукти, които не са от първа необходимост в отговор на по-високите цени. Това засяга особен много гейминг индустрията, която ще се свие с 4,4% на годишна база до 182 милиарда долара, според прогноза от ноември на компанията за пазарни проучвания Ampere Analysis.

"Смятам, че икономическата среда ще повлияе на някои компании повече, отколкото на други", добавя Уорд. "Например, вече отбелязахме как някои от най-големите заглавия като FIFA, God of War и Call of Duty се продават добре. Твърде рано е да се прогнозира, че всички големи издатели ще бъдат в позицията на Ubisoft."

Занапред френския гигант очевидно ще се наложи да позатегне коланите си и ще се фокусира върху по-малко игри.

Компанията ще намали значително бюджета си за научноизследователска и развойна дейност, наред с 200 милиона евро съкращаване на оперативните разходи през следващите две години чрез "целенасочено преструктуриране и освобождаване от някои неосновни активи".

Всичко това ще се отрази върху портфолиото от продукти. Обявеното още през 2017 г. пиратско екшън-приключение Skull & Bones е отложено отново, а три необявени проекта отпадат напълно в допълнение към четирите, които отидоха в кофата за боклук миналата година.

Тогава Ubisoft прекъсна развитието на Ghost Recon Frontline, Splinter Cell VR и още две други игри.

Конкретно Skull & Bones е отложена за шести път, а новата цел изглежда е 2024-а. Ако приемем, че това означава фискална година, най-скоро ще видим заглавието някъде през април 2024 г., ако не - тогава трябва да се очаква чак декември същата година.

Иначе мащабните заглавия, които предстоят най-скоро, са Assassin's Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora (вече отлагана веднъж), както и "други все още необявени премиум игри, включително една голяма."

На фона на текущата ситуация ще трябва всички те да се окажат хитове, за да измъкнат Ubisoft от кризата.

 

Най-четените