Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Олд Трафорд" прави най-много пари

В Европа Манчестър Юнайтед печели най-много пари от своя стадион Снимка: Getty Images
В Европа Манчестър Юнайтед печели най-много пари от своя стадион

Манчестър Юнайтед е клубът, спечелил най-много пари от домакинските си мачове през сезон 2012-2013 година, според изследването на Deloitte Sports Business Group. На своя стадион „Олд Трафорд" „червените дяволи" са спечелили 127,3 милиона евро в хода на сезона, като огромната част от приходите идват от продажбата на билети и сезонни карти.

Другите два отбора, намерили място в Топ 3 на тази класация също прескачат психологическата граница от 115 милиона евро на сезон. Мадридският гранд Реал е събрал 119 милиона евро, а третото място е за Барселона със 117,6 милиона евро.

Високите цени на билетите на Острова и пълните трибуни обуславят присъствието на Арсенал в челото - четвърто място за лондонския клуб със 108 милиона евро приход за по-миналия сезон.

От петата позиция назад са клубове, които не са успели да стигнат до 100 милиона евро годишен приход. Петото място заема Байерн с 87,1 милиона евро, но с оглед на цените на билетите в Бундеслигата, това е отлично постижение, тъй като германските фенове плащат в пъти по-малко в сравнение с британските си „колеги".

Топ 6 затваря друг лондонски гранд - Челси с 82,5 милиона евро.

Извън първите шест приходите на клубовете стават по-скромни, но въпреки това впечатляващи. Възроденият Пари Сен Жермен е събрал 53,2 милиона евро,а едно място пред него е Борусия Дортмунд с 59,6 милиона евро.

Топ 10 в тази класация допълват Ливърпул - 52,1 милиона евро и Тотнъм с 46,9 милиона евро.

Шампионът във Висшата лига Манчестър Сити се класира едва на 11-о място с 46,2 милиона евро, само със 700 000 евро по-малко от сбора на Тотнъм. Следват два германски клуба: Хамбург и Шалке с 43,2 милиона евро и 42,5 милиона евро и едва след тях се нарежда №1 в Италия Ювентус с 38 милиона евро.

Анализаторите на Deloitte отбелязват, че освен верните фенове, другият решаващ фактор за увеличаване приходите на един клуб е неговият стадион - колко места има, дали е нов или стар и на какви удобства се радват запалянковците по време на мач. В това отношение отборите от Висшата лига имат сериозно предимство, а на дъното сред силните първенства са тимовете от Италия, където огромната част от стадионите не са ремонтирани от 1990, когато страната беше домакин на световното първенство по футбол.

 

Най-четените