Барселона изпревари Байерн и Манчестър Юнайтед

10. Ювентус: 6,7 милиона лири на година

Френската компания BetClic е един от основните букмейкърски къщи в Европа. Договорът й с Ювентус бе подписан през това лято и продължава до 2012 г. Любопитното е, че логото на компанията стои само на титулярните черно-бели екипи. Освен основната сума контрактът предвижда фирмата да изплати и бонуси при постигането на определени цели.

9. Манчестър Сити: 7,5 милиона лири на година

През 2009 националната авиокомпания на Обединените Арабски Емирства Ethihad Airways стана спонсор на най-богатия клуб на планетата. Тя замени британската туристическа компания Thomas Cook. Промяната обаче не е изненадваща, защото офертата на Ethihad Airways бе три пъти по-добра от тази на бившия спонсор на „гражданите".

8.Милан: 10 милиона лири на година

Още една авиокомпания от Обединените Арабски Емирства навлезе смело във футбола - Fly Emirates. За да стои логото й на централното място на екипите на Милан за пет години компанията ще плати на клуба на Силвио Берлускони 50 милиона лири.

7. Челси: 11 милиона лири на година

Преди пет сезона Челси парафира контракт с корейската компания Samsung. Договорът трябваше да приключи в края на този сезон, но още през миналото лято двете страни обявиха, че са подписали ново споразумение. То ще приключи с края на сезон 2012/13.

6. Тотнъм: 12,5 милиона лири на година

Клубът от северен Лондон постъпи най-оригинално след като подписа спонсорски договор едновременно с две компании. Логото на едната стои на екипите, с които отбора играе във Висшата лига (Autonomy), а логото на другата ((Investec) - на тези, с които участва в Шампионската лига

5. Реал: 16,8 лири на година

След банкрута на компанията BenQ испанския гранд подписа договор с букмейкърската компания Bwin. Контрактът стана факт преди сезон 2007/08, а през миналото лято бе удължен до 2013 г.

4. Ливърпул: 20 милиона лири на година

Дълги години основен спонсор на тима бе компанията Carlsberg, а договорът изглеждаше почти вечен. Но преди година Ливърпул все пак реши да смени партньора си и подписа договор за четири години със Standard Chartered Bank. Любопитно е, че преди това компанията се опита да стане спонсор на големия съперник на Ливърпул - Манчестър Юнайтед. До сделка обаче не се стигна.

3. Манчестър Юнайтед: 20 милиона лири на година

През май тази година „червените дяволи" подписаха договор с компанията „AON". Тя смени AIG, която още през януари обяви, че заради финансовите загуби по време на световната икономическа криза няма да продължи контракта си с английския гранд. По силата на предишното споразумение Юнайтед вземаше по 14 милиона лири на сезона. „AON" обаче качи цената. Срокът е за четири години, а равносметката за Юнайтед ще бъде 80 милиона лири.

2. Байерн (Мюнхен): 23,6 милиона лири на година

Една от водещите телекомуникационни компании в Европа - Deutsche Telekom стана спонсор на Байерн още през 2002 г. През ноември миналата година контрактът отново бе удължен - този път до 2013 г. Общата сума на новото споразумение е 71 милиона лири.

1.Барселона: 25 милиона лири на година

Каталунците за първи път сключват подобна сделка, но още в началото от ръководството обявиха, че традициите няма да бъдат нарушени за скромна сума. До края на контракта Барселона ще прибере 125 милиона лири. Ве(че се подготвят новите екипи на тима, на които логото на „Катар Фондейшън" най-вероятно ще замени това на УНИЦЕФ. Детският фонд на ООН остава партньор на Барселона, а логото му ще бъде поставено на гърба, точно под имената и номерата на играчите.

 

Новините

Най-четените