Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Pirelli поиска промяна в правилата

Фернандо Алонсо се оказа ощетен от смяната на гуми при спряното състезание в Монако Снимка: Getty Images
Фернандо Алонсо се оказа ощетен от смяната на гуми при спряното състезание в Монако

Доставчикът на гуми във Формула 1 Pirelli поиска промяна на правилата при спиране на състезанието с червен флаг - това стана в неделя и пилотите получиха нови гуми за последните шест обиколка на Гран при на Монако. Мнението на представителите на компанията е, че така се лишават феновете от най-интересната част от състезанието.

В битката за победата в Гран при на Монако участваха трима пилоти, като 6 тура преди финала тримата - Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън бяха с гуми на различен етап от жизнения си цикъл, което обещаваше вълнуваща битка, тъй като водачът Фетел беше с най-износените гуми.

При спирането на състезанието обаче, механиците смениха гумите на пилотите и до финала стана само едно изпреварване - Марк Уебър задмина Камуи Кобаяши и излезе четвърти. Тримата лидери завършиха състезанието без промяна на позициите си.

Моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри е на мнение, че възможността гумите на пилотите да бъдат сменени докато чакаха на стартфинала рестартирането на състезанието, е лишиле феновете от истинската финална битка. Затова и Pirelli ще поиска смяната на гуми в такъв случай да бъде забранена.

"Знам, че това правило е продиктувано от изискванията за безопасност, но смятам, че от гледна точка на феновете, тази смяна на гуми не трябва да е разрешена - обясни Хъмбъри след финала в Монако.

"Вчера, докато вървях по трасето, от яхтите ми подвикваха различни хора, като всички ме питаха защо отборите имат право да сменят гумите. Това отне много от състезанието - а големият въпрос беше: "Дали гумите на първите трима щяха да издържат до финала?" Щеше да е много интересно, всички ние се питахме същото, все пак гумите на Себ бяха на ръба на възможностите си.

"Честно казано, не разбирам това правило, може би трябва да питаме и отборите какво мислят за него.

"След спирането на състезанието, дължината на надпреварата си остана същата, не се е променяла. Колите бяха спрели, преди това имаше и кола на сигурността, не мога да разбера защо имат право да сменят гуми."

Според Хъмбъри, до червения флаг, състезанието по улиците на Монте Карло е било много интересно, основно заради различните стратегии на първите трима в класирането.

"Изпреварванията в Монте Карло се случват рядко, така че стратегиите в това състезание бяха много важни - едно, две или три спирания в бокса, това даде допълнителната интрига в надпреварата - обясни шефът на Pirelli.

"Според мен, червеният флаг беше малко пресилен, ако не бяха сменили гумите, битката до финала щеше да е невероятно оспорвана. Така не успяхме да видим завършека на стратегическата игра с гумите на тримата лидери."

 

Най-четените