Глобалната популярност на спорта от най-звездните му върхове до неговата масовост е ниша, в която бизнесът процъфтява.
От наколенките за каране на ролери до най-скъпите бутонки на Кристиано Роналдо, всеки купува артикули за спорт.
Огромна част от тв аудиторията акцентира върху спорт - замисляли ли сте се колко тенис, футбол, волейбол или ски гледате на ден средно, съпоставено с процента от тв вниманието ви върху друг тип предавания?
Forbes, най-авторитетната бизнес медия, направи изследване на стойностите на най-скъпите световни брандове, свързани със спорта.
Тук не са само клубове, които печелят стотици милиони.
Има и тв компании, превърнали излъчването на мачове и състезания в огромен бизнес и довели почти до пристрастяване запалянковците.
Тук са и големите акули в производството на спортни стоки, както за елитните атлети, така и за всеки от нас.
В класацията влизат и събития, формулирани като отделни марки в световния спорт - олимпиадите и мондиалът по футбол.
Тяхната периодичност - случват се еднократно на 4 години, ги прави собствен бранд в този на спорта.
Американският пазар е Клондайкът на спортния бизнес, доказва класацията.
Най-скъпите тв мрежи за спорт са зад Океана, както и най-високо оценените клубове.
А и брандът Nike смазва конкуренцията именно с огромната си популярност в Щатите и цяла Северна Америка.
Ето го списъкът на Forbes - първите 20 най-високо оценени спортни бранда на 2015-а, както и тенденцията в бизнес развитието им, със сравнение на стойността им за миналата година.