Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дрехи в торби за боклук - как Кание Уест се вдъхновява от бездомните

"Аз съм новатор и няма да се извинявам за идеите си" Снимка: Getty Images
"Аз съм новатор и няма да се извинявам за идеите си"

Кание "Йе" Уест не е точно най-политкоректният човек на планетата, но странният маркетинг на последната му модна колекция мина доста отвъд мярката.

Рапърът, който през 2021 г. смени името си на Йе, има собствена марка за дрехи Yeezy, която работи с гиганти като Gap и Adidas.

Именно последната линия на Yeezy и Gap е под прицела, защото дрехите в магазина са в торби от боклук, метнати на пода, а не по закачалки.

Освен това, според гневен потребител в Twitter, продавачите в магазина на Gap не оказват съдействие и клиентът трябва сам да рови в торбите, за да намери размера си.

"Обичам Кание, но не мога да си представя за дам 200 долара за тениска от торба на пода", написа друг.

Самият Уест пусна пост в Instagram, който гласеше "Гледайте към децата, гледайте към бездомните като най-голямото вдъхновение за дизайна", но след пороя негативни коментари по адрес на милиардер, който продава надценени дрехи в торби за боклук, го изтри. Уест беше обвинен и в неуважение към бездомниците.

Това не е необичаен за Кание подход. Брандът му Yeezy блесна и през 2020 г., когато пусна маратонки "Исрафил" и "Азраел" на имената на два от ангелите в исляма. Това предизвика петиция за бойкот на продуктите, които мнозина сметнаха за обида към мюсюлманите.

"Аз съм новатор и не съм тук, за да седя и да се извинявам за идеите си, а това искат медиите - да ни карат за се извиняваме да всяка идея, която не попада в рамките, в които искат да мислим", отвърна Йе пред "Фокс Нюз".

Там той поясни и че не става дума за торби за боклук, а за торби за строителни материали, а целта му е била да направи пазаруването по-лесно и по-егалитарно.

"Това не е шега, не е игра. Това е животът ми и се боря за позиция, от която да мога да променя дрехите и да осигуря на хората най-добрият дизайн", допълни Йе.

Според "Лос Анджелис Таймс" въпросният дизайн струва по 340 долара за парка и 40 долара за ключодържател.

Уест беше подкрепен от друг изпълнител - Ейкън, който пък отбеляза, че хората, които нападат модните решения на Кание сами по себе си не са направили нищо за бездомниците. "Бих им казал да им дарят дрехите, които не носят", коментира хип-хоп изпълнителят.

И той смята, че никой не бива да се извинява за нещо креативно, особено ако от това се изкарат пари, с които да се помогне да другите. В случая на Кание - да се обърне внимание на хората без дом.

Тенденцията за разчупване на визията на физическите магазини в борбата им с онлайн шопинга не е откритие на Кание Уест. Френската марка Jacquemus например отквори през май магазин, проектиран като синя баня, а датският бранд Ganni представи магазин, в който се предлагат и зеленчуци.

 

Най-четените