Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

TikTok филтърът, който се конкурира с професионалните стилисти

И манията на Gen Z по него... Снимка: iStock
И манията на Gen Z по него...

В един от епизодите на британския сериал Fleabag героинята на Фийби Уолър-Бридж изповядва пред един секси свещеник, че най-съкровеното ѝ желание е да има човек в гардероба ѝ, който всеки ден да ѝ казва какви цветове да носи.

Откакто го сподели по телевизията, целокупното женско население изведнъж си отдъхна. Всяка дама разбра, че не е сама в колебанието си кои багри от цветното колело ѝ отиват. 

Отстрани тревогите около нюансите на дрехите може би изглеждат като поредната буря в чаша вода, която жените сами си създават, но истината е, че те имат видима тежест в естетически аспект.

Ако не внимавате или нямате представа в какви цветове да се обличате, има опасност да заприличате на братовчед на някое амазонско какаду.

В скъсяването на дистанцията между индивидуалната женска красота и гардеробът, който ѝ подхожда, професионалните стилисти препоръчват да се подложите на т.нар. цветови анализ.

Методът е създаден от стилистката Каръл Джаксън в началото на 80-те години и набира популярност от месец насам в социалната мрежа TikTok.

Сравнително простата формула, която определя кои нюанси са в хармония с тоновете на кожата, косата и очите ви, е превърната от социалната платформа във филтър.

Поставяте камерата пред лицето си и чрез профила си в TikTok може да пробвате виртуално четирите цветове палитри, като прецените на око в коя секция попадате.

Филтърът е извадил най-характерните краски за всеки от "сезоните", както Джаксън е определила групирането на цветовете - пролет, лято, есен и зима.

Всяка от палитрите си има своите препоръки за нюанси и след като се харесате в някоя от тях, може да разровите и в Google, за да намерите целия списък с подходящите за "сезона" ви цветове.

"Пресният онлайн интерес към това разделение е подхранен от желанието да се чувстваме уверени в облеклото си, но и от инстинкта за следване на рамки", конкретизира специалистът по цветови анализ Сая Кларк пред Allure.

Но според нея вирусният филтър в TikTok не е напълно надежден прийом за прилагане на метода за цветовото разпределение на Каръл Джаксън.

Снимка: iStock

Невинаги жените, използващи онлайн шаблона, разполагат с усета да се групират правилно. Има вероятност спонтанно да се привлекат от цветовете, които харесват, и да пренебрегнат тези, които подчертават естествената им красота.

А и понякога не обръщат внимание на детайли като светлината на помещението, за които Кларк подчертава, че са от съществено значение при дефинирането на точния "сезон".

Експертът по цветови анализ обаче не отрича, че филтърът на TikTok е по-достъпната алтернатива. Нейните консултации за определяне на "сезона" струват 195 долара за половинчасова сесия, а има и специалисти, при които цената стига до 300 долара за сеанс.

В същото време TikTok предлага сходна услуга безплатно, но без да ви предоставя страничен наблюдател, който да ви разясни защо един нюанс ви отива, а друг - не.

Снимка: iStock

Специалистите боравят със специфики като студен и топъл подтон, ярко и приглушено оцветяване, светла и тъмна скала. 

Сая Кларк уточнява и че подборът се усложнява допълнително, когато палитрата се разтвори до пълния си капацитет от 12 "сезона". Под всяка от четирите основни категории се намират още три с по-конкретни цветове, които насочват към 100-процентовото съответствие с естественото ви излъчване.

Веднъж да определите "сезона" си обаче, това знание остава с вас до гроб. Независимо дали кожата потъмнява, или изсветлява, всеки човек попада само в един сектор на цветното колело и това не може да се промени, допълва Кларк.

"Колкото и индивидуалистично да е настроено младото поколение, смятам, че те също имат нужда от системи, които да им въведат определен ред. Въпреки любопитството си, хората обичат сигурността. Имат нужда да бъдат причислени към определена група, която да им дава готови решения и да прави живота им по-лесен", коментира специалистът.

Опростяването на сложните концепции в свят, който ежедневно предлага неяснота след неяснота, е разбираемо.

Искат ли жените да знаят дали ябълково зеленото им отива повече от тюркоаза? Със сигурност. Но това, което искат повече, е да си спестят ежедневния дискомфорт около въпроса - какво да облека днес, за да изглеждам добре.

 

Най-четените