Дойде ли краят на Victoria's Secret и защо светът вече не харесва сексапилните ангели в луксозни сутиени и бикини? Или ги харесва, но тенденциите в разбиране за красота са се променили дотолкова, че бранд, залагащ на 50-килограмови Барбита, няма как да вирее без постоянни критики?
На тези въпроси ще се опита да отговори документална поредица, посветена на легендарния бранд за женско бельо, която платформата Hulu е поръчала.
Сериите са озаглавени The Rise and The Fall Of Victoria's Secret ("Възходът и падението на Victoria's Secret) и ще проследят съществуването на бранда от неговото зараждане до сътресенията през последните години, които наложиха затварянето на редица от магазините му и отмяна на емблематичното шоу.
Режисьорите Питър Бърг ("Последният оцелял") и Мат Тирнауер ( Valentino: The Last Emperor, Studio 54) хвърлят светлина върху работата в модния свят, върху позитивните и негативни страни на бързо трансформиращата се индустрия и причините, довели до проблемите на компанията.
Сериите ще проследят разрастването на бранда от малък пощенски каталог до диктатор в модната индустрия, който днес е изправен пред колапс.
Ангелите на Victoria's Secret изковаха представата за сексапил на модерните жени, но през последните години бяха изоставени от собствената си публика. Продажбите на компанията вървят стремглаво надолу от 2015 г., а ниският рейтинг на "Шоуто на Victoria's Secret" принуди марката да се откаже от култовото си ежегодно ревю.
Оказва се, че съвременните жени не се асоциират с "ангелите" с перфектни мерки и не желаят моделите от подиума да им създава критерии за красота и привлекателност. Новата тенденции е жените сами да чертаят рамките си за женственост и да прегърнат разнообразието от фигури, килограми, височина и черти на лицето.
Различни експерти от модния бранш заявиха, че Victoria's Secret греши като се вкопчва в секс бомбите си, които две десетилетия движеха успеха на компанията. Сега най-популярната марка за бельо бива принуждавана да признае поражението си пред новите стандарти за красиво.
Идеята за перфектните "ангели" е родена през 1997 г. с успеха на реклама, в която участват Тайра Банкс, Хелена Кристенсен, Стефани Сиймор, Карен Мулдер и Даниела Пестова. Те са първите модели, които убеждават шефовете, че недостижимият идеал за красота ще им донесе пари.
В следващите години за Victoria's Secret перфектното стана не само цел, а норма. Компанията поставя стриктни критерии за височина, тегло и мерки на моделите, които искат да работят за тях.
В края на 90-те започва да се организира годишно модно шоу и с увеличаването на популярността му компанията влага все повече пари, за да впечатли основната си клиентела - жените. През 2000 г. се стига до произвеждането на единствен по рода си fantasy bra - сутиен с диаманти, който струва 15 милиона долара.
До 2015 г. марката нямаше от какво да се притеснява. Откриваха нови и нови магазини по цял свят, а на ангелите им и бельото, което те рекламират, се гледаше като на знаменитости.
Но след това нещо се пропука. Кукленският вид на моделите на Victoria's Secret спря да е така въздействащ. Жените по света бяха окуражени да се освободят от мисълта, че слабото и атлетично тяло е секси и да се насочат към по-реалистични модели за подражание.
Модата при сутиените също се промени и от push-up тенденцията премина към носене на бралети и спортни сутиени от дантела и памук. На този фон продаваната от Victoria's Secret визия започна да изглежда демоде.
В средата на миналото десетилетие кумирите за красота бяха свалени, а компаниите, промотиращи нереалистични стандарти, бяха залети от критика. Под ножа на публиката попадна и творческият директор на Victoria's Secret Ед Разек, след като обяви пред Vogue, че plus size и трансджендър моделите нямат място в модното шоу, понеже ще развалят представата за фантазия.
Наложи му се да се извини за думите си, но това не беше достатъчно - притиснат от острите коментари онлайн Разек се оттегли от поста си във Victoria's Secret.
Оттогава бъдещето на модната марка е неясно. Въпреки че промениха колекциите си и включиха бельо от материи, подходящи за ежедневно носене, продажбите останаха ниски. Нищо не се промени и след като в онлайн каталога на бранда се появиха по-пищни модели.
Малките компромиси, които компанията направи, се оказват недостатъчни, след като лицата на Victoria's Secret продължават да са слабите секс бомби на миналото десетилетие. И тъй като те са един недостижим за много жени стандарт, критики вероятно ще продължат и брандът внимателно ще трябва да прецени какви да са следващите му стъпки.
Именно тези процеси се очаква да разгледа документалната поредица The Rise and Fall of Victoria's Secret. Поръчаната от Hulu поредица се очаква да се появи в началото на 2022 г.