9GAG - от забавно хоби до интернет феномен

Технологическият предприемач Рей Чан си е изградил успешен бизнес от това хората да си губят времето. Хонгконгският бизнесмен е основател на сайта 9GAG - много популярна онлайн платформа за споделяне на забавни GIF-ове, мемета и видеа.

Чан иска да реши проблем, с който той и приятелите му се сблъскват - къде и как може да търси смешни картинки и как може да ги споделя лесно с останалите?


Рей Чан

През 2008-а той и четирима негови партньори, всички на 20-и-нещо години, събират 1270 долара, за да започнат 9GAG като страничен проект от постоянната им работа.

Те нямат идея, че след по-малко от десетилетие ще управляват огромен развлекателен гигант. Днес сайтът привлича над 150 млн. потребители на месец. Facebook страницата има 39 млн. харесвания, а Instagram профилът - 44,5 млн. последователи.

Да нацелиш какво харесват хората невинаги е лесно...

Когато Чан основава 9GAG, той работи като мениджър по проектите и експериментира с новата си идея в свободното си време. Според него интернет е идеалното поле за опитване на различни неща. Отначало Чан и партньорите му споделят страницата само с приятелите си, но трафикът извън приятелският им кръг бързо се увеличава.

По същото време социални мрежи като Facebook и Twitter набират скорост и потребителите започват да споделят съдържанието, намерено в 9GAG.

Чан и колегите му непрекъснато се опитват да се приспособят. Отнема им доста време да преценят какво харесват посетителите и какво трябва да правят, за да подобрят още повече сайта си. В момента подобни догадки вече не са необходими. Потребителите сами качват снимки и видеа и могат както да гласуват за това, което харесват, така и да виждат кое събира най-много гласове и кое набира популярност.

На най-видно място съдържанието се определя от комбинация между гласовете на посетителите и алгоритъм. Постингите в социалните мрежи се контролират от седем редактори.

Чан казва, че няма специфичен момент, в който е усетил успеха. Но през 2012-а едно е ясно - това вече не е страничен проект. Петимата предприемачи напускат работата си, за да отделят цялото си време на работата по 9GAG и да намерят начин да изкарват пари от сайта.

През същата година пускат приложение за iOS и Android, както и официални профили в социалните медии. Тогава започват да се появяват и рекламите на страницата, които са най-големият източник на приходи. Екипът също така лети до Силициевата долина и събира 2,8 млн. долара от 22 инвеститори.

През 2013-а 9GAG официално наема първия си служител. В момента компанията има 30 служители, част от тях в Хонг Конг, а другата - в Ню Йорк.

Най-голямата група потребители на сайта са във възрастовата група между 18 и 24 години, а главно трафикът идва от Съединените щати. Конкуренти са им всички, които карат хората да се смеят и да си прекарват добре времето.

BuzzFeed, друг сайт с подобно съдържание, има около 154 млн. уникални посещения на месец. 9GAG също така е сравняван с Reddit, най-вече заради системата си на гласуване с положителен и отрицателен вот.

И докато на началната страница винаги има ново съдържание, за Чан един от нашумелите напоследък постове изпъква. Това е оптична илюзия с котка на стълбище, в която на пръв поглед е трудно да се определи дали котката се изкачва, или слиза надолу. Постингът има над 1800 коментара.

Загадката с котката

Чан признава, че е прекарал много време в дискусии с приятелите си, а заключението, до което стигат? Имат твърде много свободно време...

Новините

Най-четените