Това ли е краят на късите пасове в Twitter?

Откакто Twitter съществува, винаги е бил място за "къси пасове", а не за обстоятелствени обяснения. Лимитът от 140 символа за едно съобщение е не по-малко разпознаваема емблема на социалната мрежа от силуета на пиленцето в логото й.

Нищо не може да ви спре да си кажете компетентното мнение за новия проект на Слави Трифонов, да се възмутите от VIP Brother или да почерпите целия Twitter със снимка на сутрешното си кафе - просто бъдете кратки.

Разбира се, трудно е да изразиш задълбочена и нюансирана позиция по каквато и да е тема в рамките на един sms, но точно това е идеята на Twitter - разговорът трябва да бъде по същество.

Колкото и да е важно това ограничение, обаче, то започва да се превръща в проблем за самата платформа. Ако не можете да съберете мислите си в 140 символа, просто не използвате Twitter. И това е лоша новина за социалната мрежа, чиято потребителска база спря да расте, а честотата на писане е твърде колеблива.

Ето защо Twitter реши да си направи експеримент с малка група тестови потребители, които ще имат възможност да пишат туитове с двойна дължина - с 280 вместо 140 символа в един-единствен туит.

"Това е малка промяна, но за нас е голяма стъпка. 140 беше нарочен избор, базиран на лимита от 160 символа в един sms. Горд съм колко внимателен беше екипът ни при решаването на истински проблем, с който хората се сблъскват, когато се опитват да туитят. В същото време запазваме краткостта, скоростта и същината си", написа създателят на Twitter Джак Дорси в един от първите "дълги" туитове.

Оригиналният мотив за промяната е да се облекчат хората, които ползват различни езици. 140 символа са напълно достатъчни за хората, които пишат на японски, например (под 1% от японските туитове изобщо постигат лимита), но само се опитайте да "компресирате" сложните съставни термини на немския език, без да се губи смисълът и оригиналността на изказа...

Това е първият случай, в който Twitter вдига бариерата за броя на символите, но на практика експериментът #280 е поредната пренастройка на системата към разширяване на съдържанието, напомня Wired.

"Единствената разлика между туит на Доналд Тръмп със 140 или с 280 символа: "АзАзАзАз..."

През 2006 г. Twitter направи дебюта си като "микроблог" платформа за изпращане на кратки съобщения до групи от приятели през sms-и. Оттам, всъщност, идва и ограничението за един туит - един самостоятелен sms може да побере до 160 символа. Twitter сложи тавана на 140 знака, за да има пространство и за името на акаунта. По това време самата услуга се казваше просто "Twttr", а в масовия случай туитовете се състояха от една-две думи в стил "гладен съм" или "трябва да чистя вкъщи".

2009 беше годината, в която Twitter въведе функцията за "ретуитване" - т.е. възможността всеки потребител да може да пре-предаде чужди реплики като допълнение на собственото си мнение. Без да води до промяна на обема символи, ретуитът беше идеален инструмент за умножаване на съдържанието в Twitter.

Междувременно се появи и опцията за автоматично "свиване" на всеки URL адрес, споделян в туитовете, до не повече от 19 символа - идеята беше да не се налага да пестите място от собствените си съобщения, ако искате споделите линк към външен сайт.

"Дарт Вейдър: Ето така ще изглеждат туитовете с лимит от 280 символа"

През 2012 г. Twitter направи още една сериозна промяна, като позволи в туитовете да се поставят снимки, клипове или минималистично визуално резюме на статии и новини. Така потребителите вече можеха да видят какво представлява съдържанието на линка, преди да кликнат върху него.

Макар че 140-те символа останаха "канон" за публичните туитове, през 2015 г. Twitter вдигна лимита на съдържанието в личните съобщения между потребителите до 10 000 знака.

Слуховете за смъртта на късите туитове станаха особено активни през 2016 г., но спекулациите се оказаха неверни. Единствената промяна беше, че Twitter спря да включва снимките, GIF-овете, анкетите и цитираните туитове в рамките на 140-те знака, за да освободи още повече пространство за писане.

И така - до редизайна на платформата през юни 2017 г., при който извън лимита останаха и имената на акаунтите, до които е адресиран туита.

Поне цялата титла на Денерис вече ще може да се събере в един туит

Засега експериментът с 280-те символа си остава точно това - експеримент, предназначен за доста малка група хора. Дали ще достигне до масовите потребители, все още не е много сигурно.

Въпреки това решението показва нова крачка в еволюцията на Twitter от място за "кратки изблици на несвързана информация" до пълноценна медийна платформа.

Новините

Най-четените