Кой ще падне първи

Четирите най-големи Интернет компании - Google, Facebook, Amazon и Apple - непрекъснато влизат в сблъсъци помежду си. Кой от гигантите е най-слаб? Според експерти, това е Apple.

Компанията има огромен пазарен дял, а продуктите й чупят рекорди по продажби, но същевременно "ябълките" трябва непрекъснато да полагат усилия, за да имат най-добрия хардуер и така да задържат клиентите

(бел.ред. - По тази логика, Apple може би вече имат проблеми, тъй като новите iPhone и iPad за пръв път не донесоха революционни промени в хардуерно отношение. Нещо повече, броени дни след премиерата на двете устройства, бяха представени задвижваните от Google Android смартфон LG Nexus 4 и таблета Samsung Nexus 10, които в някои аспекти превъзхождат продуктите на Apple)

Според специалиста по инвестиционно банкиране Алек Едисън, марката Apple е скъпа, но това не е достатъчно, за да продължи клиентът да купува отново и отново. Той допълва, че собствените магазини на компанията в момента дават увереност на хората, но може да се повтори историята с Disney, където от един момент нататък търговските площи са се превърнали в тежест.

Според бившия анализатор на Citi Марк Махани, Facebook може да има проблеми с качествата на своите топ мениджъри, които са много слабо познати на инвеститорите.

Освен това, компанията не се представя адекватно на мобилния фронт, където закъсня със своето iPad приложение и в последствие призна за някои други грешки. "Те трябва да превключат на режим инвестиране", категоричен е Махани.

"Google имат най-много данни за потребителите, вероятно следвани от Facebook, но Amazon имат най-много информация с търговско значение", категоричен е анализаторът. Според него, с настоящите си масиви Amazon могат да бъдат спокойни за следващите 5-10 години.

Експертите са категорични, че е много трудно за стартираща компания да отнеме от пазара на водещата четворка, защото с огромните си инвестиции, всяка от най-големите компании си е прокопала "защитен ров". Така Google имат алгоритъм и инфраструктура за 20 млрд. долара, Facebook има силен ефект върху функционирането на цялата мрежа, а логистиката на Amazon е градена с години.

Въпреки това, в следващите пет години вероятно ще се появи още някой голям играч на онлайн пазара. Напълно е възможно той да не идва от САЩ.

#1 pepe 13.11.2012 в 13:14:15

Самсунг Галакси 10 не беше ли миналата година уа? Той Галакси 10 2 отдавна излезе. И без въобще да съм фен на Епъл - с нищо не е по-добър от iPad. Виж Галакси Ноут е интересен.

#2 Govedo13 13.11.2012 в 22:09:27

Гугъл и Фейсбук са на ЦРУ- въпреки че са балони те няма да се спукат докато САЩ съществува в тази си форма, Фейса може да го закрият след като почнат масово чиповане. Амазон търгува с истински стоки и има най-добрия бизнес модел от тях всички взети заедно- никакъв шанс да вървят надолу. Самсунг само идеотите мислят че правят телефони и лаптопи. Те са всъщност частно-държавна форма на корейския колективизъм и правят от двигатели през коли,кораби до атомни централи. Ябълката продава нишов продукт в сфера с жестока конкуренция, много ясно че ще им е най-трудно.

#3 Harry 13.11.2012 в 23:44:07

Дали китайците първо ще разберат че оризът е само гарнитура или американците че Айфона е боклук от който нямат никаква нужда? И как ще се отрази едното на другото?

#4 Стако 28.11.2012 в 15:47:11

Светът на маркетинга е изграден така, че винаги идва критичен момент в който някоя компания с голямо име пада много ниско и рядко се въздига, а ако се въздига - не е никога на същото ниво, а просто на задоволително и по-скоро бива поддържана от стари фенове. Епъл не ми се вижда да се дадат скоро, но определено има критичен спад при тях (както и при Майкрософт). Спасението и за двете компании е едно: да се направи следващото голямо нещо на чист късмет преди всички останали. А в момента, както казах и по-рано днес - всички крадат един от друг (явен пример са глупавите очила над които всички работят). Времето ще покаже кое как. Може пък света да ни подготвя за нов гигант.

Новините

Най-четените