В борбата си да се превърне в „най-добрата рекламна платформа в света", социалната мрежа Facebook вече не разчита само на информацията, която собствените й потребители са споделили за себе си. Освен нея, хората на Марк Зукърбърг вече използват и данни от външни източници, за да подобрят ефективността на таргетираната реклама.
Материал на New York Times показва, кои са партньорите на компанията в това й начинание. Става дума за четири фирми, които събират данни за поведението на потребителите, като те варират от употребата на членски карти и e-mail списъци до документи за развод и подробна история на уеб сърфирането.
Например, компанията Acxiom събира данни от финансови компании, съдилища и федерални документи. Datalogix пък твърдят, че разполагат с данни какво са си купували над 100 млн. американци. Подобна информация събира и Epsilon. Две от тези компании в момента се разследват от Федералната комисия за търговия по подозрение, че са събирали незаконно лични данни.
Четвъртият нов стратегически партньор на Facebook е BlueKai, които изработват "бисквитки", с които следят какви сайтове посещава всеки потребител.
„Целта е хората да виждат реклами на продукти от които се интересуват и маркетинговите кампании да бъдат по-успешни", обяснява продуктовият мениджър на рекламната платформа към Facebook Гокул Раджарам. Въпреки това, изглежда че ходът е продиктуван най-вече от акционерите на Facebook, които очакват много по-добро представяне на компанията на борсата.
В случая социалната мрежа залага много - не е сигурно как ще реагират милионите й потребители на "полезните" реклами, базирани на техни навици, които не са споделяли с никого.