Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook не спира да харчи, за да те задържи

Facebook изкупи Glancee
Facebook изкупи Glancee

Facebook си купиха нова малка компания, наречена Glancee. Липсва информация срещу колко фирмата е станала част от гиганта на социалните медии.

Glancee разработваха приложение за мобилни телефони за "социално откриване", донякъде подобно на мини-социалната мрежа Highlight. След изтеглянето му то се връзваше с Facebook и ви информираше дали вашите приятели са някъде наблизо... идеологията му беше в стила "Кому е нужно хората да се отбелязват къде са, когато можете вие да ги дебнете"?

Facebook не коментират официално покупката си, така че можем само да правим догадки как ще се използва технологията им - и дали изобщо Glancee ще бъде запазен като независим продукт, или ще бъде погребан окончателно.

Вероятно услугата ще спре да съществува в най-близко бъдеще

Glancee използва използва околни данни за местоположението, за да спомогне за създаване на връзки между потребителите с взаимни приятели и сходни интереси, като това бе базирано основно на въведената от тях информация в профилите им във Facebook. Ако сте потребител на Glancee, можете да изтеглите данните си, като посетите този линк. Съществуването му изглежда достатъчно доказателство, че Glancee ще прекрати окончателно съществуването си. Всъщност приложенията за него вече са премахнати от App Store и Android Play. След спирането на Glancee, екипът му от разработчици занапред изглежда ще разработва други базирани на локация услуги за Facebook.

Facebook купуват, за да задържат потребителите си по колкото може повече начини

И покупката им определено е добър ход; ето защо. Не само че чрез нея Facebook получават повече мобилни технологии - област, в която те определено имат нужда да се развиват повече, но и помагат на Facebook с един по-мащабен проблем - т.нар. "цена на прехода". Хората обичат да използват Facebook, но не чувстват особена лоялност към него; ако нещо по-добро се появи на пазара, те охотно биха преминали там. Което, като се има предвид, че Facebook изкарват повечето си пари от реклама, определено не е приятна перспектива за Марк Зукърбърг. Наличието на 800 милиона потребители не помага с нищо, ако никой не използва приложенията и не вижда рекламите.

Така че Facebook имат нужда (и правят всичко по силите си) да бъдат по-упорити и да повишават цената на прехода от тяхната платформа към конкурентите им. По колкото повече начини те могат да ни свържат с нашите приятели - и да ни помогнат да намираме нови приятели и нови интересни места, толкова по-трудно ще е за някоя млада, стартираща компания (като Instagram) да ни подмами другаде. А точно това прави Glancee.

Зукърбърг охотно харчи средства за изкупуване на конкуренти и изгряващи фирми

Напомняме, че само преди месец Facebook огласиха покупката на популярното приложение за публикуване на снимки Instagram, за което платиха рекордните 1 милиард долара. За него плановете на Зукърбърг обаче са ясни - изрично бе оповестено, че макар и собственост на социалната мрежа, Instagram ще си остане независимо приложение.

През декември гигантската социална мрежа погълна и един от бившите си конкуренти в геолокацията - Gowalla, като екипът му се зае да развива възможността външни приложения, които потребителите регистрират с Facebook акаунтите си, да публикуват ъпдейти на статуси, геолокация, снимки и видеа.

Въпросът сега е: кой е следващият в дългия списък на Марк Зукърбърг за изкупуване на стартиращи компании?

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените