Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо се бъгна Facebook

Изведнъж фенове на знаменитости заляха социалната мрежа с мемета и оферти за криптовалути Снимка: Twitter, @JrHank_
Изведнъж фенове на знаменитости заляха социалната мрежа с мемета и оферти за криптовалути

Странен бъг в социалната медия Facebook в средата на седмицата накара мнозина да се запитат какво се случва. Началната страница на приложението за потребителите по целия свят беше изпълнена с публикации от фенове върху страниците на знаменитости.

Това са случайни публикации от фенове на музиканти, актьори и всякакви други известни лица, които се появяват на началната страница.

Много от потребителите решиха да се възползват от създалата се ситуация, нарочно наводнявайки страниците на знаменитости с мемета, препратки към социални каузи, призиви за дарения в PayPal и опити да се популяризират различни криптовалути.

Някои се усъмниха, че приложението е било хакнато, но най-вероятно става въпрос за бъг при въвеждането на новите алгоритми на Facebook, които определят какво да се появява на началната страница на всеки потребител.

Засега от компанията все още няма официално изявление по случилото се. Към 12:30 часа българско време бъгът вече беше оправен и началната страница на платформата вече беше върната в нормален вид.

И все пак - на какво се дължеше тази грешка?

Преди месец компанията майка на Facebook - Meta, обяви плановете си за въвеждане на промени в основните си продукти - приложенията Facebook и Instagram, като при Facebook основната идея беше пренареждане на това, което се появява на началната страница.

Целта е съдържанието, което се генерира от приятелите ви, групите, в които членувате, и страниците, които сте харесали, да се появява на едно място, което обаче не е началната страница.

В самото мобилно приложение на Facebook вече има отделна опция Feeds, която да се избира ръчно, като там попада цялото онова съдържание, за което човек доброволно се е "абонирал". Там няма да има предложени публикации (т.е. от профили и страници, които не следвате), нито реклами.

Снимка: Meta

Допълнително с това се дава възможност човек да види само съдържанието, публикувано от любими приятели, от всичките приятели, само от групи или само от страници.

От Meta обясниха още при представянето на идеята, че позициите на различните "фийдове" ще се променят на база това, което даденият потребител използва най-често. Редът им обаче може бъде направен постоянен с ръчна настройка от потребителя.

Що се отнася до самата началната страница на приложението Facebook обаче, там компанията иска да предлага неща, които "биха могли да ви харесат". Според Meta тя ще бъде "уникално персонализирана" за всеки потребител, като предложенията ще се генерират от системата с машинно обучение на Meta на база "хиляди сигнали".

Целта е Facebook да ви показва съдържание, което е подбрано и подредено по начин, който да бъде възможно най-интересен за конкретния потребител.

Именно тук идва и този бъг, който показваше фенски постове към страници, с които потребителите взаимодействат по-често - редовно харесват, коментират или просто преглеждат съдържанието, което се предлага от конкретната знаменитост.

Грешката стана пореден повод за критики към компанията Meta и опитите ѝ да прокара нови функционалности, които да помогнат на социалните ѝ медии да приличат на други платформи.

 

Най-четените