Премиерата на новия прототип на Porsche за „24 часа на Льо Ман" 919 Hybrid се превърна в една от големите новини при откриването на 86-я автомобилен салон в Женева. Заедно с автомобила, с който се завръща сред фаворитите в състезанията за издръжливост, Porsche представи и новия си първи пилот - Марк Уебър.
Австралиецът напусна Формула 1 след 12 сезона и от 2014 ще води атаката на любимата си марка в Льо Ман и в Световния шампионат за издръжливост (WEC).
Новият прототип, с който Porsche се завръща в най-силния клас в Льо Ман - LMP1, е оборудван с нов V-образен 4-цилиндров 2-литров бензинов двигател с турбо, който обаче е само част от хибридната система за задвижване на 919 Hybrid.
Бензиновият мотор задвижва задния мост на автомобила, а предните колела се задвижват от електромотор, инсталиран на предния мост, който е свързан с блок литиево-йонни батерии. От компанията не заявиха мощността на двата агрегата, само уточниха, че бензиновият мотор има ограничител на оборотите, който се включва при 9000 об/мин.
При съвместната работа на бензиновия двигател и електромотора 919 ще има „непостоянно" задвижване на четирите колела, обясниха от Porsche.
В хибридната система влизат и две системи за събиране и съхранение на енергия. Едната е за кинетичната енергия от спирачките, а втората събира енергия от топлината, отделяща се от ауспуховата система. От компанията заявиха, че капацитетът на двете системи отговора на максимално разрешените 8 килоджаула на обиколка - това е изрично записано в новите правила за автомобилите от LMP1 за 2014 година.
Минималното тегло на 919 е 870 килограма, а веднага след Женева предстои сериозна тестова програма на различни писти, където Уебър и колегите му ще се подготвят за голямата битка през юни - „24 часа на Льо Ман". Създателите на 919 потвърдиха, че досега са залагали на ограничени тестове на писта за сметка на работата в аеродинамичния тунел, където новият прототип е изкарал над 2000 часа изпитания.