Точно когато шпионските снимки на кабрио версията на новия Porsche Boxster започнаха да привличат вниманието на медиите и феновете, компанията реши да не чака повече и миналата седмица потвърди и показа третото поколение на модела, което носи означение 981. Двуместният спортен автомобил е по-лек и с по-добра аеродинамика от своя предшественик, шасито е с доста промени и подобрения, а двигателите, с които ще се предлага новия Boxster са с 15% по-икономични спрямо сегашните агрегати.
От гледна точка на дизайна, промените в новия Boxster са напълно в стила на Porsche, не много, но поставящи интересен акцент - по-къси надвеси, сериозно преместено напред предно стълко, "по-плосък" силует на целия автомобил и по-резки линии при оформлението на каросерията.
Новият Boxster е с нова олекотена каросерия, с увеличено разстояние между предния и задния мост, с по-широка следа и с по-големи колела. Към това прибавяме и разположения пред задния мост двигател и със сигурност новото поколение Boxster ще е по-динамично от настоящия модел, който носи заводския индекс 987.
Двете версии на модела - Boxster и Boxster S са оборудвани с 6-цилиндрови боксери с директно впръскване на горивото, а моторите са снабдени с интересни нови функции: електрически система за възвръщане на енергията, система старт/стоп и т.н.
Базовият Boxster ще се предлага с 2,7-литров двигател с мощност 265 конски сили, което е с 10 повече от настоящия мотор, който е с по-голям работен обем. При Boxster S се появява 3,4-литров двигател с 315 конски сили, като тук увеличението е с 5 конски сили.
Както и досега 6-степенната механична трансмисия се предлага серийно, а 7-степенната предавателна кутия с двоен съединител е опция. При втория вариант средният разход на Boxster е 7,7 литра на 100 километра, а на Boxster S - точно 8 литра.
Естествено, когато се гони динамика от рода на 5,7 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч, както и при Boxster и 5 секунди при Boxster S, тези данни за разхода са невъзможни за достигане.
Още нови неща в третото поколение на Porsche Boxster - нов електрически-механичен сервоусилвател на волана, напълно електрически задвижван гюрук, нова централна конзола, вдъхновена от Carrera GT, както и системата Porsche Torque Vectoring, която се предлага с диференциал с механичен блокаж на задния мост.
Пазарният дебют на Boxster и Boxster S ще е на 14 април в Германия, като базовите им цени са 48 291 и 59 120 евро. За другите пазари, основно Щатите, колите ще са достъпни в началото на лятото.