Jaguar показа първите кадри и съобщи първите официални данни за новия си седан от средния клас XF, чийто дизайн поразително прилича на XE, пренесен върху по-голям автомобил.
Напълно новият XF се отличава с изключително нисък коефициент на аеродинамично съпротивление - 0,26, а размерите му са много близки до тези на неговия предшественик - новият модел е с 7 милиметра по-къс, с 3 мм по-нисък, но колесната му база е увеличена с 5,1 сантиметра до 2960 мм, което според създателите му е най-доброто постижение в този клас.
75% от конструкцията на XF е от алуминий, което означава намаляване на теглото на автомобила със 190 килограма в сравнение с предишния модел, като в същото време здравината и устойчивостта на усукване са подобрени с 28%, а разпределението на теглото между предния и задния мост е почти 50 на 50.
Серийно XF ще се предлага с пасивни адаптивни амортисьори, а като опция идва системата Adaptive Dynamics, която автоматично променя настройките на амортисьорите.
Новият Jaguar XF излиза на 2-литров дизелов двигател с мощност 163 и 180 конски сили, както и с 3-литров V6 бензинов мотор - едната му версия е с две турбини, а другата с турбокомпресо, като мощността им е съответно 300 и 380 конски сили. Всички мотори работят с 8-степенен автоматик, като дизелът може да бъде поръчан и с 6-степенна механична трансмисия.
Дизеловата версия със 160 конски сили се отличава със среден разход 4 литра на 100 километра, а моторът отделя 104 грама въглероден двуокис на километър, което отрежда на XF първото място в класа по този показател.
Световната премиера на Jaguar XF ще е на 1 април на автомобилното изложение в Ню Йорк.