На автомобилното изложение в Париж през есента ще дебютира компактният Opel Junior, който ще бъде оборудван с 3-цилиндров бензинов двигател. Този мотор трябва да е съвместен продукт на General Motors и китайския партньор на компанията - SAIC, като плановете на Opel са този агрегат да постави началото на ново семейство двигатели с по-малък работен обем.
В това семейство трябва да влязат нови двигатели с 3 и 4 цилиндъра и работен обем от 1 до 1,4 литра. Предполага се, че първият 3-цилиндров мотор от тази фамилия ще е за Junior, но в интерес на истината, от Opel все още няма потвърждение, че точно това ще е моделът, в който ще започне влагането на агрегатите, разработвани съвместно със SAIC.
Според Automotive News, новите мотори ще са с директно впръскване на горивото и възможност да им се сложи турбо. Тук трябва да видим даунсайзинга в най-добрата му светлина - намаляване на разхода на гориво и увеличаване на мощността, според редица конструктори, съвременните технологии в двигателостроенето го позволяват.
В Opel се подготвят и нови 1,6-литрови дизелови и бензинови мотори с турбо, които трябва да заменят настоящите двигатели, някои от които не се оказаха особено сполучливи при вграждането им по-големи модели - като 1,4-литровият двигател за Opel Insignia. Според GM, новите 1,6-литрови двигатели ще се появят и в моделите на GM за американския пазар в рамките на следващите две години.
Тривратият Junior ще е по-малък на размери от Opel Agila и трябва да е съперник на Mini Cooper и Audu A1. Вероятно през 2015 година ще се появи и негова електрическа версия.