Марк Уебър има зад гърба си 12 години във Формула 1 и 9 победи в световния шампионат, а пред 2010 беше на крачка от световната титла. През 2014 австралиецът се състезава за Porsche в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и в „24 часа на Льо Ман", но не е загърбил напълно Формула 1 - той коментира състезанията за австралийска телевизия.
Освен това, Марк е и съсобственик и шеф на тима от сериите GP3 MW Arden, така че е повече от наясно какво е необходимо, за да е успешен един отбор в автомобилните състезания.
Представяме ви идеалния отбор на Марк Уебър за Формула 1 и по-точно - хората, които той би подбрал, за да постигне успехи в световния шампионат. Оттук нататък даваме думата на Марк Уебър.
Пилоти: Фернандо Алонсо и Мич Евънс
Фернандо е най-завършеният пистов пилот в света. Той е страхотно съчетание на опит и невероятен талант. Състезавал съм се срещу него във Формула 3000 и Формула 1. Той е много адаптивен и доказа това при поредицата промени на правилата във Формула 1. Винаги се бори до края, агресивен е и прави много малко грешки.
Мич тепърва ще се налага. Той се представя изключително досега, невероятно е бърз, в много ситуации реагира като Алонсо и е много амбициран и надежден. Двамата са със сходен ръст и тегло, което ще е важно за главния дизайнер на болида, който ще карат. Перфектният избор, според мен.
Шеф на тима: Роджър Пенске
Без никакво съмнение, той е най-подходящ. Роджър се труди със страст, директен е, не прави компромиси със съвестта си. Всички пилоти, които са карали за него, оценяват това.
Тим мениджър: Давиде Тардоци
Давиде пое логистиката на тима на Ducati в MotoGP, а преди това беше шеф на отбора на марката в Световния шампионат по супербайк. Той е бивш пилот и се справя отлично като мениджър.
Главен дизайнер: Ейдриън Нюи
Ейдриън е изключителен, когато трябва да реши в коя област от колата да се съсредоточи и е най-добрият, когато става въпрос за комуникация с пилотите за това как да се подобри максимално представянето на болида. Като цяло колите му винаги са красиви, освен в случаите, когато заради правилата болидите не изглеждат добре. Най-добрите ми спомени са свързани с Red Bull RB6, който беше феноменално предвидим боли. Но любимата ми негова кола е Williams FW14B - това е най-чистата форма на Формула 1.
Състезателни инженери: Пат Саймъндс, Киърън Пилбийм и Симон Рение
Ако си осигуриш Ейдриън, няма да имаш проблеми да наемеш който инженер искаш. Това са тримата ми бивши състезателни инженери, които предлагат отличен баланс между старата школа - от какво има нужда пилотът и модерното във Формула 1 - какво трябва да се изпълни на пистата.
Ера от Формула 1: Края на 80-те години - началото на 90-те
Ако можех да избирам кога да се състезава моят тим, щях за избера този период - от края на 80-те към началото на 90-те - заради пистите, към които добавям „Сепанг". По това време Формула 1 все още предлага хубав баланс между чисто състезание и сигурност на трасето. Колите от този период са с големи двигатели и широки сликове, а пилотите използват слийпстрийм при атаките. Като малък помня, че пилотите хвърляха много усилия зад волана, за да накарат колата да върви бързо и накъдето искат те. Скоростните кутии по това време са механични, а пистите - много по-технични.
Двигател: BMW V10 от 2003 година
Шаси с този двигател и сликове Michelin и ще се борим с колите на най-силните отбори.