"Греховният" R1 стъпва във Франкфурт

Серийният вариант на супер спортния автомобил Sin R1 ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт.

Малко преди премиерата на модела на салона българският производител Sin показа как ще изглежда окончателната версия на R1.

R1 е първият български супер автомобил. Произвежда се във Великобритания и е дело на компанията на Росен Даскалов Sin Cars, като при създаването му имат участие и британските специалисти от ProFormance Metals.

Автор на името на колата е съпругата на Росен. SIN (от английски – Грях). Росен казва, че проектът е грях пред семейството му, тъй като изисква много време и усилия.

R1 стартира като състезателен автомобил и премиерата му беше на изложението на списание Autosport в Бирмингам в началото на 2013-а, а малко по-късно същата година автомобилът записа и първото си официално излизане на трасето на Фестивала на скоростта в Гуудууд.

Първият прототип на серийния R1 пък беше показан отново на шоуто на Autosport, но през 2014 година.

През миналата година Даскалов участва с R1 в британския шампионат GT Cup, а от началото на сезон 2015 Sin участва със заводски подготвени автомобили R1 в европейските пистови серии GT4. В началото на 2015 година R1 беше представен и в България.

Създателят на автомобила Росен Дасколов сподели, че това е логичният път за развитието на R1 - от състезателната писта към серийното производство.

Sin R1 се задвижва от 6,2-литров V8 мотор на Chevrolet с мощност 525 конски сили, а клиентите могат да си поръчват версии на двигателя с повече коне: 530 и 560. Предавателната кутия е 6-степенна секвенциална.

Теглото на автомобила е едва 1200 килограма, тъй като R1 е изграден на базата на високоякостна клетка, а купето му е от въглеродни панели.

Максималната скорост на R1 надхвърля 300 километра в час, ускорението от 0 до 100 км/ става за 3,1 секунди, а до 200 км/ч автомобилът достига за 8,7 секунди.

Интериорът на серийната версия на R1 е разработен съвместно с тунинг специалистите Overdrive, а клиентите на Sin могат да си поръчат и модул на Bosch със системи ABS и ESP.

Автомобилът е оборудван с електронна система за събиране на данни за представянето на автомобила на писта или на затворена отсечка, тракшън контролът има десет различни варианта на действие, а двигателят работи с 4 електронни карти, които се сменят с бутон над скоростния лост.

Новините

Най-четените