Porsche ще произвежда електрическият Mission E, един от хитовете на салона във Франкфурт през септември, като съперникът на Tesla Model S трябва да излезе на пазара около 2020 година.
Проектът е получил одобрението на надзорния съвет на Porsche, а председателят на борда на директорите доктор Оливер Блуме заяви, че с Mission E компанията „отваря нова глава в историята на спортните автомобили".
Заради производството на Mission E Porsche планира за открие нови над 1000 работни места в централата на компанията в Щутгарт. Марката ще инвестира около 700 милиона евро за производството на електрическия модел, а в основната фабрика ще има и нова поточна линия за производство. Департаментът за двигатели ще се разшири, за да произвежда и електромобили, същото важи и за цеховете, сглобяващи каросерии. Центърът за изследване и развитие на Porsche във Вайзах също ще получи допълнително финансиране, за да подсили проекта Mission E.
Почти сигурно серийната версия на Mission E ще получи друго име - най-вероятно, подчинено на цифровите означения на Porsche, а в компанията обявиха, че моделът ще комбинира „изключителни динамични качества с ежедневна практичност".
Серийната версия на Mission E ще излезе на пазара като модел с 4 врати и четири места и ще носи на борда системи за съхранение на енергия, заети директно от прототипа, спечелил Льо Ман тази година - 919 Hybrid. От супер автомобила 918 Spyder са заети олекотената конструкция на шасито и технологиите за създаване и развитие на батериите.
Концептът, показан във Франкфурт, се задвижва от два електромотора - по един за предния и задния двигателен мост. Общата им мощност около 600 конски сили, а от Porsche потвърдиха, че Mission E се ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3,5 секунди, което е по-бързо от Porsche 911. Пробегът на прототипа е над 500 километра.
За сравнение, най-мощната версия на Model S на Tesla - P85D, е с мощност 700 конски сили, идваща от два електромотора и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.
Mission E тежи около 2000 килограма, а батерията, която е с течно охлаждане, е разположена в пода на електромобила - това осигурява на автомобила нисък център на тежестта - още едно решение, заето от супер спортния 918 Spyder. Прототипът е изграден върху напълно нова платформа, развита около електрическото задвижване - развитието на тази платформа за серийното производство на Mission E означава, че моделът няма да има хибридни варианти или такива с двигател с вътрешно горене.
Другата добра новина за феновете на Porsche е, че дизайнът на серийната версия на Mission E няма да се различава много от този на прототипа. А първите такива решения ще видим още догодина, когато трябва да се появи новото поколение на модела Panamera. Във Франкфурт стана ясно, че Mission E подсказва какъв ще е дизайнът на Panamera, но тогава още не се знаеше дали прототипът има шанс за серийно производство.