Какво ли съчетание би се получило в природата от бързината на тигъра и... да речем третото око на игуаната. Неизвестно засега.
Създателите на новия Volkswagen Tiguan са измислили машина, която стои адекватно извън пътя - и се вписва успешно на паркинга пред нощен клуб. Автомобил, който предлага достатъчно комфорт при извънградско пътуване, комбиниран с изобилие от маневреност в тесните градски улички. Автомобил, който съчетава балансиран и практичен характер с модерните технологии в този бизнес. Новият Tiguan. Един автомобил - две лица.
Неделя сутрин
Синоптиците обещават слаб вятър - перфектен ден за парапланер. Двамата с Жоро припряно пием второ кафе, замерваме се с тъпи шеги и събираме екипировката. Багажникът на Tiguan е далеч от "плашещо голям", но достатъчен да събере нашите раници и крилото на Жоро.
Пътуваме към село Мещица, сгушено под Вискяр планина. Намираме се само на трийсетина километра от София. Типично за Volkswagen, двулитровият TDI двигател потраква чевръсто, с което ни информира за оборотите, в които работи. Така си наясно с това, което се случва с автомобила. Не бързаме за уречен час и бордовият компютър на новия Tiguan показва все по-нисък разход на гориво. Колебаем се около 7-те литра дизел на 100 км при смесен цикъл на шофиране. За автомобил с двойно предаване е повече от добре.
Стигаме сборния пункт на парапланеристите от пернишкия клуб, който - напук на винкел-легендите, е от най-добрите в България. Вятър няма. Найлоновата лента виси като посечена и само отвреме навреме дава признаци на живот.
С Жоро си повтаряме прогнозата, че вятър ще има и обръщаме всъдеходния Volkswagen за бърз обяд в една от двете селски кръчми. Те са неочаквано добра комбинация на ресторант, пивница и смесен магазин. Всичко това - събрано в гараж. Нагъваме гръмотевично вкусни кюфтета, гарнирани с домашна туршия. После обратно.
Вятърът се е появил и атакуваме малкото връхче. Повечето парапланеристи оставят колите си долу до поляната за кацане или малко по-нагоре - до църквата. Оттам нататък повечето катерят пеша. Подкрепени от 4Motion системата на нашия Tiguan, с Жоро продължаваме още нагоре. Криволичещият към върха път не е лесен за лек автомобил, но компактен SUV като Tiguan се справя като на шега.
Стигаме горе. Режещият вятър е доста неприятен за всеки нормален човек. И наистина страхотно - за човек като Жоро. Трескаво разпъване на крилото, скок в екипировката и последна проверка преди излитане. Един порив на вятъра - и Жорката е вече във въздуха.
Свалям верния Tiguan в подножието на върха и паркирам до поляната за кацане. Пътят надолу е доволно стръмен, разминавам се с дядо, каруца и магаре, опнало жили. Автомобилът се държи предвидимо и безпроблемно.
Долу е осезаемо по-топло, а вятърът по-слаб. Жоро и останалите "летящи маймуни" се реят във въздуха, напомпани с адреналин. Не бих се пробвал. Поне не днес.
Неделя следобед
Среща с Илияна. Обещал съм й да изпием по нещо. Закъснява - както винаги, и както винаги - изглежда блестящо. Каня я зад волана на Tiguan и в отговор получавам "Уау!". Илияна не е точно от мацките с бензин в кръвта, но като повечето жени не остава безразлична към "малките джипки", в чиято категория попада Tiguan.
Пали колата, потегля плавно и се радва на това, което не знае какво е - обилното количество въртящ момент, който двулитровият дизел изпраща към 4-те колела. Не е наясно, че ефектът на безпощадната тяга се дължи именно на тази величина, но я усеща. Промъква се ловко в софийския трафик и почуква с маникюра си върху touch screen екрана, с който се управлява стереото.
Стигаме до един наш си клуб. Само едно място за паркиране - и то с куп уговорки. Типично за жена, която не желае да се занимава с битовизми, Илияна ме моли да паркирам колата. Правя няколко маневри и, асистиран от парктроника, намествам Tiguan. Наум прославям компактните му размери - малко по-дълъг от стандартен Golf и малко по-къс от седан версията Jetta.
Новият Volkswagen Tiguan...
...се вписва и в екстремни хобита по планински върхове и под тях, и в клубния живот на дамите, и в нервозния градски трафик. Откъдето и да го погледнеш, Tiguan e изключително балансиран автомобил. Нищо в по-малко.
Типично за марката, малкият SUV е една идея по-консервативен, но има своя характерна физиономия. Жените ще го харесат, мъжете ще оценят достойнствата му. Какво повече?
Мдам, типичната немска кола - практична, донякъде здрава и безлична. Но какво да се прави, трябва да сме толерантни към немците - все пак загубиха войната ))