Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Да караш тази кола е като да си на вече изстреляно гюле"

Bugatti представи нов болид, чиято цел е една - скорост Снимка: Bugatti
Bugatti представи нов болид, чиято цел е една - скорост

Ако има нещо, което от Bugatti искат, то е скорост. Колкото по-бързо - толкова по-добре.

Затова и немалко от последните им модели и концептуални коли бяха базирани на идеята зад Chiron, който се фука с 1500 конски сили.

А за да влезе в ново измерение на тема скорост и мощност, сега брандът представя концепция и за болид.

Той е ориентиран изцяло към състезателно каране, за което подсказват онези 1825 конски сили, които се крият под капака. Там се намира и прословутият за компанията 16-цилиндров двигател и система за задвижване на четирите гуми едновременно. В допълнение спортният автомобил тежи едва 1240 кг.

За да се постигне такова тегло и то с огромния двигател, от Bugatti оставят в колата само най-важното.

Снимка: Bugatti

Единственото истински луксозно нещо са двете спортни седалки, всичко друго е съвкупност от карбонови нишки, включително и по-голямата част от интериора. Прозорците също са изработени от олекотен поликарбонат.

Немалка част от компонентите са от 3D принтиран алуминий, за да могат да пасват един към друг като пъзел без излишно пространство. По тази причина колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди.

Максималната скорост, която ще може да развие, е 500 км/ч.

Всеки нит или закопчалка са изработени от титан.

Болидът би трябвало да може да направи пълна обиколка на легендарната писта Нюрбургринг за 5 минути и 23 секунди. Една обиколка на Льо Ман би трябвало да отнема малко над 3 минути.

Въпреки всички тези показатели, от компанията заявяват, че автомобилът е изключително издръжлив и стои стабилно на пътя.

"За първи път показваме на какво наистина е способен този двигател", споделя пред Car and Driver изпълнителният директор на Bugatti - Стефан Винкелман. Той уточнява, че най-накрая колата е освободена от всичко излишно и моторът се комбинира с най-лекото възможно шаси.

Автомобилът все пак отговаря на всички стандарти за безопасност на Международната автомобилна федерация.

Снимка: Bugatti

Шофьорът и спътникът му са закопчани с шестточкови предпазни колани, освен това има система за автоматично гасене на пожар. Страничните конструкции и подът са подсилени. Въпреки това позицията на седалките и ниският профил на колата са типични по-скоро за пистов модел.

Според Винкелман да караш тази кола е като да си яхнал вече изстреляно гюле.

Добавени са и четири изцяло нови турбокомпресори и нов вид трансмисия с още по-бърза реакция при шофиране. Да охладиш подобен двигател е приоритет номер едно, затова от Bugatti добавят нови въздухопроводи, както и подобрена система за водно охлаждане, подобна на тази в болидите от Формула 1.

Една част от автомобила е боядисана в така нареченото "френско състезателно синьо", докато при останалата черният цвят на карбона е оставен недокоснат.

Според главния инженер на Bugatti - Франц Гьотке - идеята за болида става реалност само за осем месеца. Основното предназначение на колата е да отговори на простичкия въпрос "Какво е Bugatti?", а именно спортна страст и скорост.

Снимка: Bugatti

От компанията признават, че не са сигурни дали автомобилът ще влезе в серийно производство.

Колебаят се и дали да я произвеждат в по-масов вариант, или да я превърнат в бутикова находка. Дали да я предоставят в ръцете на обикновени шофьори, или до нея да имат достъп само професионални състезатели.

Засега с подобни параметри на пазара е Bugatti Chiron. Ако, разбира се, имате излишни няколко милиона долара.

Най-четените