Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Грийнпийс" искат забрана за колите на бензин и дизел

Според екологичната организация до 2028 г. трябва да спре продажбата на коли с двигател с вътрешно горене, а до 2040 г. въобще да бъдат спрени от движение Снимка: БГНЕС
Според екологичната организация до 2028 г. трябва да спре продажбата на коли с двигател с вътрешно горене, а до 2040 г. въобще да бъдат спрени от движение

Германският клон на международната екологична организация "Грийнпийс" се обяви публично за спиране на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2028 г., съобщава агенция ДПА.

От "Грийпийс" мотивират искането си с резултатите от проучване, насочено върху прилагането на Парижкото споразумение за климатичните промени.

Екологичната организация също така иска всички превозни средства, движещи се на бензин и дизел, да бъдат свалени от движение до 2040 година.

В официална позиция, публикувана на сайта на германския клон на организацията, се казва, че макар в последно време да се работи сериозно за ограничаване или цялостно премахване на емисиите от парникови газове от повечето икономически сектори, то вредните емисии от транспорта остават.

"Грийнпийс" напомня, че в момента техните нива са с 28% по-високи спрямо 1990 г.

В цитираното от тях проучване се казва, че човечеството трябва се откаже от двигателите с вътрешно горене по-бързо, отколкото се е смятало до момента, за да се намалят вредните емисии до нивата, препоръчвани от Парижкото споразумение, обяснява говорителят на Грийнпийс в Германия Бенямин Щефан.

За да се случи това, от организацията препоръчват да се работи за разширяване на мрежата на обществения транспорт, както и за подобряване на инфраструктурата за колоездачи, за да се предоставят алтернативи на шофирането.

Според Бенямин Щефан онези, които все още се застъпват за колите на бензин и дизел, пренебрегват последиците от климатичната криза и глобалната динамика на автомобилния сектор. Той призова автомобилните концерни да се вгледат сериозно в ефекта на компаниите им върху климатичните промени, и да потърсят други бизнес решения за развитие.

С Парижкото споразумение през 2015 година световните сили се споразумяха да работят за това глобалното затопляне да остане доста под 2 градуса по Целзий, или в идеалния случай под 1,5 градуса по Целзий, спрямо доиндустриалните равнища.

Подкрепата за ключовата германска автомобилна промишленост неотдавна бе предмет на оживени дискусии. Автомобилопроизводителите поискаха субсидии за купувачите, които да им помогнат да преминат през коронавирусната криза. Това предизвика недоволството на екологичните организации, припомня ДПА.

 

Най-четените