Вече не е никаква тайна, че Apple работи по собствен електромобил.
Слухове около бъдещата кола ту се засилват, ту отшумяват, като за първи път за подобен проект се чува през 2014 г. Тогава става ясно, че компанията работи по кодово наречения "Проект Титан", който обединява в себе си около 1000 експерти в различни области.
Точната локация на екипът също се пази в строга тайна, като се знае само, че мястото е някъде близо до основната база на Apple в Купъртино, Калифорния.
Сега от Apple долита нова информация - електромобил ще има, но той няма да е напълно автономен, както се предполагаше.
Както припомнят от Mac Rumors, през 2016 г. брандът обявява намерението си колата да се управлява изцяло сама.
Оказва се, че задачата е твърде амбициозна и от компанията ще се задоволят с отчасти автономен електрически автомобил. Това означава, че колата ще се движи без човешка намеса по магистрали, но в населени места ще е необходимо водачът да я управлява.
По този начин всички онези скици, за които се предполага, че са на Apple, и на които виждаме купе без волан и почти без прибори по предното табло, се оказват напълно подвеждащи. Идеята за кола без педали също отпада.
Това далеч не значи, че фирмата напълно изоставя плановете си за това, което повечето накратко наричат "Apple Car". Сега към автомобилния екип се присъединяват Джон Джанандреа и Кевин Линч.
Първият досега е бил начело на отдела, който разработва изкуствения интелект на бранда, а вторият - в отдела за смартчасовници.
Под ръководството на Линч се очаква в колата да бъдат вложени чипове от съвсем ново поколение, които да поддържат софтуера и изкуствения ѝ интелект.
Дотук добре, но софтуерът и останалите технологични екстри трябва да бъдат "опаковани" в нещо, което ще се движи на четири гуми. И тук идва големият въпрос на кого ще разчитат от Apple за дизайна, частите, батериите, електрическите мотори и, не на последно място, за сглобяването на всичко това.
Тук явно ще дойдат на помощ доказани специалисти в областта като Луиджи Тараборели, който години наред отговаря за дизайнерския отдел на Lamborghini. Както посочват от Bloomberg, заедно с него в Apple е нает и Грегъри Баратоф, работил преди това за Hyundai.
Знак, че компанията напредва с производството на своя автомобил, идва и от факта, че е подала молба за патентоване на "видео система за помощ в навигацията". Подобни видео системи има в електромобилите на Tesla, както и в редица други конкуренти. Разликата е, че от Apple планират да използват не само камери, но и LIDAR сензори.
По оценка на Bloomberg прототип на подобно превозно средство с лого с нахапана ябълка може да е готов около 2026 г.
И понеже името на Apple се свързва с устройства, които идват на доста солени цени, независимо дали говорим за смартфони или умни часовници, колата също се очаква да не е никак бюджетна.
Докато повечето автомобилни компании се стремят да създават все по-достъпни електромобили, Тим Кук и екипите му са си поставили за цел да направят премиум превозно средство във всяко едно отношение - от дизайна, през интериора и до технологиите.
Предварителната оценка е, че цената на Apple Car (или както ще се нарича автомобилът) ще започва от около 100 хил. долара, като най-вероятно ще достига 120 хил. долара с всички възможни екстри.
Опасенията са, че един такъв електромобил ще се появи в твърде пренаситена среда, в която вече властват имена като Rolls-Royce, Porsche и Lamborghini.
"Ако някой си търси скъпа играчка за пораснали момчета, спокойно може да заложи на Tesla", отбелязват от Hot Cars.