Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Реклама на екипа на Барселона? Защо не?

Появата на лого на спонсор върху екипите на Барселона не е повод за драма Снимка: Getty Images
Появата на лого на спонсор върху екипите на Барселона не е повод за драма

Решението на Борда на директорите на Барселона да поставят реклама на екипите на тима предизвика негативни реакции. „Изхвърлят 100 години история", това бе най-често срещаното заключение от стотици фенове на тима, което срещнах в социалните мрежи.

Честно казано си мисля, че до този момент клуба пропускаше един добър източник на доходи като отказваше да сключи подобна сделка. И традициите няма да значат нищо ако клуба реши да продаде Меси, Иниеста и Шави в най-добрите години на Барселона.

Или съм загубил романтиката си през годините, или съм се превърнал в прекалено меркантилна личност, но съм убеден, че професионалният футбол е нещо различно от традициите.

Знам, че феновете на Барселона бяха най-щастливи преди година когато с красива игра, с добра политика и следвайки примера на предшествениците си тези играчи спечелиха шест купи. Всичко това обаче струва пари, а новото ръководство ясно заяви, че в настоящата ситуация за каталунците те са в ограничено количество.

Те трябваше да намерят начин това да се промени и го направиха със смелото си решение да сложат реклама върху екипите. Доста по-безполезнено решение, отколкото ако бяха решили да сменят цвета на екипа с бял, например...Тогава бих разбрал гнева на феновете.

Силната конкуренция в професионалния футбол пречи на сляпото преследване на традициите. Тимът на Барселона е задължен да бъде сред най-добрите и не може да понася удари в преследването на тази си задача. Затова подобно решение трябва да бъде погледнато отвън, а не от позицията на „куле". И тогава ще е ясно, че няма нищо драматично.

Особено след като вицепрезидента Фаус обясни, че не става дума за комерсиална компания. „Qatar Foundation" има социален характер, моного подобен на този на УНИЦЕФ, чието лого до този момент стоеше на екипите на Барселона.

Някои сравняват това решение с политиката на Атлетик (Билбао) да не допуска други играчи освен баски в състава си. И тази политика в съвременността може да се дискутира, но тя е част от философията на клуба и на областта и промяната и ще предизвика истинска революция. Поставянето на една реклама на екипа изглежда по-малко драматично.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените