Вносът на старите коли в България не може да бъде забранен. Това коментира министърът на околната среда и водите Нено Димов. Според него трябва да се настоява да се направи така, че автомобили, които не отговарят на определени условия, да не могат да бъдат изнасяни от Западна Европа към нашата страна.
Димов коментира пред Nova, че и други държави - сред които Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния и Унгария - подкрепят желанието "да не се превръщаме в автоморга на Стария континент".
От Брюксел са поели ангажимент, че ще работят по въпроса през следващата година, а решение вероятно ще има през 2020 г.
Димов коментира въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили. Той е категоричен, че това е "инвестиция в здраве", тъй като старите коли са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас.
Единственият по-съществен проблем бил само този с битовото отопление на топло гориво. По думите на Димов ако дадено домакинство живее на място с изградена газопреносна мрежа, то най-изгодният вариант ще е да се присъедини към нея. В случай, че е нужно построяване на цялата инфраструктура за газификация и електрификация, тогава смяната на отоплението излизала доста скъпо.
Според екоминистъра електроуреди и горива, които не отогварят на съществуващите екологични изисквания, изобщо не трябва да стигат до пазара. Забавилият се закон, който забранява търговията с некачествени брикети, се очаква да бъде приет от Министерския съвет още следващата седмица.
По въпроса за плановете за строителство на втори лифт на Банско той коментира, че трябва да се изчака окончателното решение на съда. По думите му обаче България губи възможност да развива цял отрасъл от планинския туризъм. В същото време хората в планинските райини били сред най-бедните в страната. Според Димов трябва да се търси баланс между опазването на околната среда и икономическото развитие.