Съветник на Обама влезе в управата на Netflix

Бившият помощник на президента Барак Обама по въпросите за националната сигурност Сюзън Райс влезе в съвета на директорите на американската компания за видео стрийминг Netflix.

"За нас е удоволствие да приветстваме Райс на борда на директорите на Netflix. В продължение на години тя се справяше с трудни и комплексни международни проблеми, демонстрирайки своя ум, честност и проницателност. Надяваме се, че нейният опит и мъдрост ще ни помогнат много", обяви във връзка с назначението на Райс основателят на стрийминг гиганта – Рийд Хейстингс.

Самата тя заяви, че се чувства "изключително развълнувана от възможността да се присъедини към една толкова модерна компания, чието ръководство, висококачествени продукции и уникална култура, тя дълбоко цени".

Името на Райс стана известно до голяма степен покрай работата й като глава на Съвета за национална сигурност по време на втория мандат на Барак Обама и най-вече като едно от отговорните лица, отговарящо за външната и националната политика за сигурност, разузнаването и военните усилия в годините след нападението през 2012 г. срещу американското посолство в Бенгази, Либия, което доведе до смъртта на четирима американци.

Тогава срещу Райс имаше сериозна атака от страна на републиканците, които я обвиниха, че омаловажава атаката, приемайки я за "спонтанен акт на насилие в отговор на анти-мюсюлмански филм".

Очевидно те не са забравили затова и сега сред консервативната част от американското население има недоволство и дори призиви за бойкот на Netflix.

В социалните мрежи мнозина изразиха гнева си от "подкрепата", която стрийминг услугата оказва за "корумпираното управление на Барак Обама".

Ситуацията допълнително се напрегна и на фона на новината на New York Times от миналата седмица, в която изданието твърди, позовавайки се на свои източници, че президентът Обама води преговори със стрийминг услуга за свое собствено шоу.

Netflix има повече от 117 милиона потребители като близо половината от тях са в САЩ. Новината за назначението на Райс доведе до спад в акциите на компанията с около 4%.

#1 e-mil 29.03.2018 в 15:01:24

"Новината за назначението на Райс доведе до спад в акциите на компанията с около 4%." Глупости. Акциите на Netflix започнаха да падат на 27-ми сутринта (новината за Райс излезе на 28-ми следобед тамошно време). Оттогава на Амазон също паднаха с 4,5%, на Нвидия с 4,4%, на Епъл с 1,1%, на Майкрософт с 6%... има общ спад в технологичния сектор от няколко дни насам. S&P 500 и Daw Jones също спадат.

#3 e-mil 30.03.2018 в 08:25:52

Е, не. То не става така - да дойде нов човек в борда и да сменят политиката или да падне качеството. Сюзън Райс няма да е шеф, а просто член на борда на директорите. На повечето от тия хора само името им е директори, така ще е и с Райс. Нетфликс е от малкото корпорации, в които шефът на борда е и изпълнителен директор. Като правило повечето директори в бордовете не са на заплата в съответната фирма, а са от различен бранш. Примерно в случая с Нетфликс има инвеститори, шефове от технологичния сектор, разни институти... само двама са от Нетфликс плюс една жена с биография от шоубизнеса. Един от тях е от Майкрософт и обратно - Рийд Хейстингс пък няколко години беше в борда на Майкрософт нищо, че не е компютърджия. А Сюзън Райс очевидно я вземат заради огромните политически връзки, които е натрупала. Тя е в политиката още от първия мандат на Клинтън - почти 25 години. Никой не очаква от нея да разбира от кино и телевизия, че и да взема решения за съдържанието. Външните членове на борда не управляват компанията пряко, а са по-скоро консултанти, които вземат стратегическите решения. Те са нещо като буфер между акционерите и фирмата. Работата им е да наглеждат парите, а не съдържанието на продукцията. Примерно експанзията на Нетфликс дълго време растеше с по 5-6 държави на година, с изключение на стъпването в Латинска Америка. Но преди две години обявиха, че стъпват наведнъж в 130 държави. Или пък досега са харчили за ново съдържание 2 млрд... 3,5 млрд... 6 млрд... а тази година ще изхарчат 8 млрд. Ей такива неща решава бордът - одобрява бюджети, избира висшите мениджъри и наглежда фирмата да не прави твърде големи глупости. Тази година Нетфликс планира да купи и произведе 700 сериала плюс 80 игрални филма (в това число влизат и продълженията на предишни сериали). То просто е невъзможно бордът да одобрява съдържанието на толкова продукции и да решава кое да е brain washing, дори ако работеха всеки ден. А те не работят всеки ден за Нетфликс, защото не са наети за това. Членовете обикновено са заети хора и членуват в по няколко борда (Райс е член на още 4-5 борда). То затова и бордовете на корпорациите рядко се събират повече от веднъж месечно. Нетфликс оперира в около 190 държави. А държавите са групирани в различни пазари, с различна публика. За всеки пазар има различни изисквания просто, защото са различни култури. Затова за качеството на съдържанието си има продуценти, маркетолози, таргет групи и прочие паплач, имат си и отделен шеф, който се занимава само с това (Тед Сарандос). А работата на борда е да следи постъпленията да растат за да са доволни акционерите. Никой няма да тръгне нарочно да променя качеството на продукцията в една успешна компания.

Новините

Най-четените