Секс, наркотиции и бой

Българските ученици пият и пушат повече от връстниците си в другите държави. Те са сред първите по ранни сексуални контакти. Българските ученици са финансово неграмотни. Заложните къщи да са им по-познати от банките, но за сметка на това са на „ти" с хазартните игри . Българските ученици пият в парка и не обичат спорта, а колкото повече растат, толкова по-чужд им става.

Българските ученици са сред първите, що се отнася до тормоз* в училище.

Сегашните ученици са тези, които някой ден ще бъдат наемани на работа, или не - все пак България е и сред първенците по брой на младежи, които нито работят, нито учат, нито се квалифицират.

Разбира се, лесно е, докато четем статистиките, да обвиним тийнейджърите - че са мързеливи, че не внимават в час, че предпочитат бирата и смартфона пред ученето.

Трудното е да признаем, че децата са продукт на родителите си и на обществото, не само на образователната система. Че батките и каките се възпроизвеждат и възпитават нови батки и каки.

Всички тези статистики са просто показател за проблем на много по-дълбоко ниво, който рефлектира върху учениците и ги превръща в „подобрена" версия на средата, което ги произвежда.

Българските ученици са най-тежките жертви на всеки експеримент със системата, на смачканото от недоволството си общество, на липсата на усещане за социална цялост. Те са жертва на родителското очакване, че някой друг ще свърши тежката работа по образованието им, по възпитанието им, по намирането на работа, по превръщането на човек в пълноценен член на социума.

Те са децата на пошлата телевизия, на жълтите вестници, на живота от сензация в сензация, на евтината дрога, на липсващата полиция, на разрушените авторитети.

Те са жертви и на училищата, които ги виждат само като бройка, отговаряща на съответна сума от делегирания бюджет. Жертва са и учителите им, потънали в необходимостта да пишат добри оценки заради реномето на училището, докато всъщност рядко срещат подкрепа за позитивните си идеи и често сами се оказват подложени на тормоз, а в замяна непрекъснато биват съблазнявани с обещания за „скок в заплатите".

Статистиките за българското образование са само симптом на болест, която много добре познаваме. То е приоритет на всяка власт, особено преди избори, когато на учителите се обещават съблазнителни заплати, на учениците - безплатни таблети и други чудеса. И сега ще е така. Резултатите ги усещаме всеки ден.

* Данните са от международно изследване, проведено в 43 държави. Същевременно само за 2016 година Министерство на образованието е регистрирало 2270 случая на физически и над 2700 на вербален тормоз в училище

#1 pixie 03.02.2017 в 08:36:45

Българските ученици пиели и пушели - ами че отново допираме до факта, че нещо се случва, защото някой позволява то да се случи. За този проблем, според общественото мнение, вина има на първо място семейството, щото то изначално е виновно за повечето проблеми на децата, училището, щото е най-лесно да се хвърли вината върху системата и учителите, и на последно място, самото общество. Да, ама не. За да пият и пушат учениците, има вина държавата, която трябва да регулира какво може и не може да се случва. Да, закони има - по закон продажбата на алкохол и цигари на лица под 18 г. е забранена. На хартия. По закон. Защо тогава учениците имат достъп до алкохол и цигари? Защо полицаите не глобяват родителите на деца, които пушат и пият на улицата? Защо не се следи с проверки кой си позволява да продава забранените стоки на въпросните лица под 18 г.? За останалите проблеми е писано и писано. Само правим констатации и повтаряме очевидни неща. А проблемите си стоят и само се задълбочават.

#2 conscience 03.02.2017 в 08:59:57

Що за изпаднал ученик днес чете жълти вестници и гледа телевизия?

#4 pixie 03.02.2017 в 09:18:08

Не, държавата не сме ние. Не съм полицай, не съм контролиращ държавен орган, нямам право да глобявам никого за нищо, дори и да ми се иска. Но като родител се опитвам да си свърша работата.

#5 SamVaims 03.02.2017 в 09:54:32

Държавата - това е сбор от политици, чиновници и бюрократи, чийто заплати ние плащаме. Нищо повече.

#6 7 03.02.2017 в 10:03:44

Ами, така е-то се вижда с просто око, че им растат рептилоидни перки на децата...питам сега-къде беше полицията, да спре нашествието на гущерите, м? Не се крийте зад гърба на учителките и лаффкаджийките, признайте си ,като мъже...моралът на нацията е във вашите ръце!

#8 паяка 03.02.2017 в 15:35:28

Толкова голям проблем ли би било, че може би "в много гимназии до девети, че и дори до дванадесети клас учениците биват занимавани с часове по рисуване, музика и физическо"? Математиката - излишна, българската литературна класика-излишна, физическото развитие - излишно, ограмотяването за изкуства- излишно, биологията - трудна... Е не може само нахлузване на презервативи и разчитане на фактури за месечните битови консумации. Това са уроци за 5 минути, а после?

#12 паяка 03.02.2017 в 18:29:05

Мако, не съм адвокат на образователната система и на хората в нея. Не я харесвам в сегашния й вид, ако я обсъждаме изобщо. Но е неправилно да се слагат в една обща торба всички учебни заведения. Има занемарени, но има и елитни такива. Радвам се, че има будни, мотивирани и амбицирани младежи, които се справят и успяват въпреки актуалното състояние на училището.

#15 SamVaims 03.02.2017 в 21:33:50

@Мако "а ние, възрастните!" Къде се буташ при възрастните, ти си макс. на 16. Тролчо.

#16 паяка 03.02.2017 в 21:35:39

Човече, знаеш за едните, дето яли свински вратни пържоли и другите - кисело зеле. Та като цяло- обядвали свинско със зеле. Как ще се отнасят децата към образованието си, най- сериозен фактор е семейството. Да има в него традиции и/ или мотивация. Насоки и избор на училище също е грижа на родителите. Всяко семейство отговаря за собствените си деца. Държавата е длъжна да подсигури базата и субектите педагози. Няма как да влияеш на съседите си. Всеки си реди собственото гнездо. От много подредени домове и подредена държава, резултатът е и добро общество.

#19 7 03.02.2017 в 22:14:56

"Държавата е длъжна да подсигури базата и субектите педагози." Не само. Държавата трябва да разработи и гарантира система от високи критерии и железни правила при прием за обучение и в процеса на обучение. Държавата трябва да издирва своите таланти-както преподаватели, така и ученици/студенти. Тя трябва да гарантира минимум кронизъм/ непотизъм, както в процеса на прием/обучение, така и при свободната реализация на кадрите след него. Иначе сме осъдени на все същия деградантски користолюбив некадърнизъм. Според мен.

#20 SamVaims 03.02.2017 в 22:24:59

@Мако"Човече, "едните" са един, а "другите" - хиляди. Можеш ли стопли какво означава това?" Аз мога. Означава, че майка ти е отгледала идиот.

#22 SamVaims 03.02.2017 в 23:22:05

Така е Мако. Дори ти намерих една хубава тениска, която да носиш с гордост. https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41iSmZpruuL._SX342_.jpg Ще ти отива.

#23 Harry 04.02.2017 в 10:07:53

Направиха го американските либерали, чрез своите агенти за влияние в България, съзнателно и с предумисъл те разрушиха онразованието, морала, семейните традиционни ценности, с особено настървение воюваха срещу християнството. Образованието е в руини след "реформата" от 1995 г., направена под натиска и с пари от на Световната Банка, България плати на нейни експерти да напишат законовата база за тези "реформи". Никога не забравяйте кой ви докара до разруха, незапомнена в историята на България - САЩ и соросоидите в България.

#24 Harry 04.02.2017 в 10:08:58

Сега ще изпищят соросоидите, с гузна съвест!

#26 7 04.02.2017 в 11:52:15

Ей, тва, комунистите, кога станахте християни, кога ви почерняха з...те. Едните се пишат големи либарели и соцдемократи по западен образец, другите- новоизпечени православни християн-консерватори. Разберете се, кой какъв е и дали изобщо...

Новините

Най-четените