Талон от 10 въпроса за градския транспорт в София

Поскъпването на еднократния билет за градски транспорт в София с цели 60 процента вече е факт - и съответно повдига няколко неизбежни въпроса пред всеки пътуващ. Част от питанията, породени от решението на Столичния общински съвет, звучат комично, докато други имат горчиво-хаплив оттенък, но всички до един имат нужда от отговор:

1. Колко точно е поскъпването на петрола на международните пазари, според Столичния общински съвет, след като цената на билета се вдига?

2. Ще въведе ли БНБ банкнота/ монета от лев и шейсет на цяло?

3. Защо поскъпването става реалност, именно когато половината автобуси/тролеи в центъра на София се оказват безполезни заради задръстванията, закъсненията и затворените отсечки покрай строежа на метрото (и ще е така още 2 години)?

4. Щом като гратисчиите ще са с 60% по-скъпи, ще има ли 60% по-строг контрол в градския транспорт?

5. Това увеличение означава ли, че най-после ще има яснота кои от автобусите, трамваите и тролеите в София се отварят с копче и кои не? Шофьорите ще спрат ли да наричат "кокошка" и "нещастник" онези пътници, които натискат копчето "врата", когато всъщност то не действа?

6. С колко ще се повишат заплатите на шофьорите в градския транспорт и дали новото им заплащане ще ги откаже от навика да премазват с вратите пътниците, които не са им симпатични?

7. С колко ще поскъпнат такситата в София, когато се окаже, че са по-изгодният вариант за придвижване за онези 15% от ползващите еднократно услугите на градския транспорт, които явно са по-"заможни", според Столична община, щом могат да си позволят поскъпването на билета?

8. Как ще се премахнат задръстванията в центъра на София, предвид факта, че повечето от гореспоменатите "заможни" ще предпочетат да плащат за гориво на автомобилите си, отколкото за градски транспорт?

9. Колко точно "Нямам да ти върна" да сме готови да чуем от шофьорите, които не разполагат със стотинки за ресто?

10. Защо в Бургас може да има електронен билет с право на многократни прекачвания за 45 мин., а в София - не?

Бонус въпрос: Къде в предизборната кампания на ГЕРБ с кандидат-кмет Йорданка Фандъкова имаше заявка, че ще повишават цените на билетите?

#1 goni 15.04.2016 в 08:45:27

Днес в София, утре очаквайте в цяла България! Ами, да! Светлият Софийски пример ще бъде последван от провинцията! Защото, не доиш ли тези дето се возят в градският транспорт-кой друг! Другите апат, боцкат и дзипкат! Тия в градският транспорт са кротки, като агънца! Само блеят и чакат кога ще ги заколят!

#14 SILANCE 18.04.2016 в 17:02:02

С другаря Родриго не ми се спори.Особено за цени и заплати. Има цели зони,в които не влизат контрольори. Всички знаем къде. И винаги се намират най-вече братя от етноса, които и в другите зони не плащат. Дали ги глобяват? Амиииии... Все по-често и все повече хора /нормални,работещи и бели/ едва успяват да платят основните разходи. За карта = пари на куп,не им остава. Поне не всеки месец. Преди няколко години Любен Дилов-син беше доказал,че 500 000 лв от продажба на билети липсват. Още ги търси? Амиииии ... Нали от европейските програми купувахме автобуси? Или неправилно съм разбрала похвалите "по телевизора"? Повишението е не само немотивирано,но и брутално наложено. Което се вижда и от въпросите.

Новините

Най-четените