Талон от 10 въпроса за градския транспорт в София

Поскъпването на еднократния билет за градски транспорт в София с цели 60 процента вече е факт - и съответно повдига няколко неизбежни въпроса пред всеки пътуващ. Част от питанията, породени от решението на Столичния общински съвет, звучат комично, докато други имат горчиво-хаплив оттенък, но всички до един имат нужда от отговор:

1. Колко точно е поскъпването на петрола на международните пазари, според Столичния общински съвет, след като цената на билета се вдига?

2. Ще въведе ли БНБ банкнота/ монета от лев и шейсет на цяло?

3. Защо поскъпването става реалност, именно когато половината автобуси/тролеи в центъра на София се оказват безполезни заради задръстванията, закъсненията и затворените отсечки покрай строежа на метрото (и ще е така още 2 години)?

4. Щом като гратисчиите ще са с 60% по-скъпи, ще има ли 60% по-строг контрол в градския транспорт?

5. Това увеличение означава ли, че най-после ще има яснота кои от автобусите, трамваите и тролеите в София се отварят с копче и кои не? Шофьорите ще спрат ли да наричат "кокошка" и "нещастник" онези пътници, които натискат копчето "врата", когато всъщност то не действа?

6. С колко ще се повишат заплатите на шофьорите в градския транспорт и дали новото им заплащане ще ги откаже от навика да премазват с вратите пътниците, които не са им симпатични?

7. С колко ще поскъпнат такситата в София, когато се окаже, че са по-изгодният вариант за придвижване за онези 15% от ползващите еднократно услугите на градския транспорт, които явно са по-"заможни", според Столична община, щом могат да си позволят поскъпването на билета?

8. Как ще се премахнат задръстванията в центъра на София, предвид факта, че повечето от гореспоменатите "заможни" ще предпочетат да плащат за гориво на автомобилите си, отколкото за градски транспорт?

9. Колко точно "Нямам да ти върна" да сме готови да чуем от шофьорите, които не разполагат със стотинки за ресто?

10. Защо в Бургас може да има електронен билет с право на многократни прекачвания за 45 мин., а в София - не?

Бонус въпрос: Къде в предизборната кампания на ГЕРБ с кандидат-кмет Йорданка Фандъкова имаше заявка, че ще повишават цените на билетите?

#1 goni 15.04.2016 в 08:45:27

Днес в София, утре очаквайте в цяла България! Ами, да! Светлият Софийски пример ще бъде последван от провинцията! Защото, не доиш ли тези дето се возят в градският транспорт-кой друг! Другите апат, боцкат и дзипкат! Тия в градският транспорт са кротки, като агънца! Само блеят и чакат кога ще ги заколят!

#5 Дракон с кисело зеле 15.04.2016 в 15:32:47

[Archer]Do you want me to stop buying bus tickets? Because that's how you get me to stop buying bus tickets.[/Archer] [Тъп виц]- Абе, имаш ли билет или дребни, че шоферът не ще да `земе два ле`а, а не`ам точно лев и шейсе? - Немам. И за себе и немам. - Жалко. Че се наложи да бием контролата тогава.[/Тъп виц] --- И преди го казах, градски транспорт използвам прекалено рядко, за да си купувам карта, а и картите ги губя твърде лесно по някаква причина. Не съм пътувал гратис нито веднъж от вече над десет години. Дори когато се качвам само за една спирка в автобус, тролейбус или трамвай, дупча билетче. Ама май ще се свърши с това. Защото вместо да измислят някаква по-ефективна система за контрол или поне да прилагат съществуващата по-ефективно, ония решават да компенсират загубите от гратисчиите, като вдигат разходите на огромната част от редовните пътници с шейсет процента. Ами... Успех. Вдигайте цените. Нека тези, които ви плащат, да покрият загубите от тези, които не плащат. И когато редовните пътници намалеят още, вдигнете цените пак. И после пак. И пак.

#9 Rodrigo Diaz de Vivar 16.04.2016 в 12:34:38

'Начи... идеално е това, което се случи. Години наред бяхте, и сте "гратисчии", сега се възмущавате. Провинциалистът не се е сетил сам, че може да пътува гратис, той е видял вас. Вие пътувахте години наред така, 'щото сте супер столичани и сте "над това" - заплащане за услугата, София е длъжна да ви вози или провинциалистите да избиват загубите. Навсякъде в света предплатената услуга е значително по-изгодна и така е редно да бъде. И Васил Бележков, ти ако не можеш да намериш време един път в месеца през деня да спреш до едно от петдесет и осемте бюра за зареждане... ако ще и от космоса да можеш да го правиш, пак ще си намериш оправдание. И пиша един път в месеца, но имаш възможност да разредиш процедурата и до един път годишно. Несериозно е да твърдиш, че няма организация по плащането. Аз съм "за" три лева еднократен билет и сериозни санкции срещу гратисчията. Както е в Холандия, предполагам доста читатели са посещавали тази страна, за мен еталон по транспортна инфраструктура. Нямаш билет, шофьора не отваря вратите, ако буйстваш срещу цивилните контрольори. До 2 минути идват униформени и ти налагат сериозна парична санкция, която няма начин да не платиш. По банков път, не в брой, тя ти виси. Пък ти, ако искаш си я обжалвай. И + от мен за Мануела, с една забележка. Повишаването на качеството няма как да стане без пари. Магарето стои пред каруцата, а не обратно. "Столичани" да се научат да си плащат или да имат нетърпимост към гратисчиите и едва тогава да искат качество срещу парите си.

#11 Дракон с кисело зеле 16.04.2016 в 14:32:32

Родриго, не е да не съм съгласен, обаче... И преди го казах, начинът да се преборим със загубите от гратисчиите - които са неизчислими, между другото - не е да товарим редовните пътници. Това може единствено да доведе до отлив на редовни. Трябва по-адекватна система за контрол, не вдигане на цените. Иначе, нека ги вдигнат... Нека обаче направят и градския транспорт по всички линии денонощен. Преди време ходих на метъл събитие, което продължи няколко часа... И дадох повече пари за транспорт, отколкото за бира и храна, защото след десет и половина вечерта автобус в моята посока нямаше. `земи т`ва два лева в едната посока и петнайсет за таксито в другата...

#12 Rodrigo Diaz de Vivar 16.04.2016 в 23:21:56

Драконе, съгласи се, че не е икономически оправдано цяла нощ да се търкалят трамваи, автобуси и метро защото два пъти в годината Дракона и Родриго са се надрали мъжката и трябва да се приберат в 3 часа сутринта. Не знам... хубаво, но трудно изпълнимо по чисто икономически съображения. Мануела, проблемът е решен в много европейски държави, трябва само да се приложи и тук. Всякакви плащания минават през определена междинна система. Със заложен приоритет. Първо си плащаш задълженията към държавата, глоби имам предвид, после глоби към общината и едва тогава ти се дава възможност да си платиш битовите задължения. Стой без ток, телефон, телевизия и интернет, ако ти стиска. Като никой не ти пречи да обжалваш глобите, но така или иначе първо трябва да ги платиш. При такава ситуация и при болезнени по размер санкции, гратисчиите до една година ще се превърнат в екзотика, повярвай ми.

#13 Дракон с кисело зеле 17.04.2016 в 16:21:02

Родриго, в конкретния случай говорех за концерта на Удо Диркшнайдер в "Универсиада" през март. Залата беше претъпкана. Таксиметровите фирми се бяха досетили какво означава това и бяха, съответно, изпратили доста коли там. За СКГТ обаче фактът, че хиляди хора от цялата страна ще имат нужда от превоз, явно беше нещо маловажно. (А аз вече не живея на двайсет минути пеш от тая зала, та ми е проблем това.) Helloween/Judas Priest миналата година - същото - дванайсет хиляди, мисля, човека в залата, отцепени улици и така нататък. Градски транспорт ли? Дойде един автобус, ако не ме лъже паметта, и той беше за гараж, след концерта, та си повървях и пеша доста. Accept, декември миналата година - същата работа - последното 280, за гараж, и от последната му спирка си гилам пеша по главната, както казваха от Замунда Банана Бенд. Съвсем отделен въпрос са събитията, които привличат такива тълпи и които не ме вълнуват - и те не са малко. Въобще, някакво безумие е град, който претендира да има някакъв нощен живот, да няма нощен транспорт. Според мен, де. Не знам как е по света, а не ме и интересува особено. Обаче като искат да вдигат цените с шейсет процента, да вдигнат и качеството на услугата с толкова

#14 SILANCE 18.04.2016 в 17:02:02

С другаря Родриго не ми се спори.Особено за цени и заплати. Има цели зони,в които не влизат контрольори. Всички знаем къде. И винаги се намират най-вече братя от етноса, които и в другите зони не плащат. Дали ги глобяват? Амиииии... Все по-често и все повече хора /нормални,работещи и бели/ едва успяват да платят основните разходи. За карта = пари на куп,не им остава. Поне не всеки месец. Преди няколко години Любен Дилов-син беше доказал,че 500 000 лв от продажба на билети липсват. Още ги търси? Амиииии ... Нали от европейските програми купувахме автобуси? Или неправилно съм разбрала похвалите "по телевизора"? Повишението е не само немотивирано,но и брутално наложено. Което се вижда и от въпросите.

Новините

Най-четените